החיים נותנים לכם לימונים? תחממו אותם במיקרוגל

סחטתם לימונים ושוב גיליתם שכמות המיץ קטנה בהרבה ממה שקיוויתם? מסתבר שבעזרת מיקרוגל ביתי תוכלו לסחוט מיץ לימון בכמות גדולה בהרבה.
עדכונים טעימים למייל!

זה קרה לכולנו, חזרנו הביתה עם סטוק של לימונים טריים להכנת לימונדה, לתיבול הסלט או לשימוש בתבשילים השונים לשבת אך ברגע האמת גילינו שוב את הפער בין המראה העסיסי לכמות המיץ הקטנה שהלימונים מספקים בעת הסחיטה.

מסתבר שעל מנת לסחוט את הלימון עד טיפת המיץ האחרונה ולהוציא מהלימון הרבה יותר מיץ תוכלו להשתמש בשיטה פשוטה, מהירה וקלה שאפשר לבצע בכל מטבח בעזרת המיקרוגל הביתי שלכם.

איך לסחוט מיץ לימון טרי בעזרת המיקרוגל
איך לסחוט מיץ לימון טרי בעזרת המיקרוגל

בפוסט הבא נספר לכם איך להשתמש במיקרוגל על מנת להוציא יותר מיץ מלימונים ופירות הדר אחרים ונסביר את המדע מאחורי התופעה בכדי שתוכלו לממש את הפוטנציאל המלא של הפירות שרכשתם במיטב כספכם.

עוד טעימה: רוצים אורז אחד אחד? תשתמשו בלימון

רוצים יותר מיץ לימון? תכניסו אותו למיקרוגל

שיטת המיקרוגל לסחיטת לימון היא שיטה פשוטה שמצריכה חימום קצר של הלימון במיקרוגל לפני סחיטתו. החימום עוזר לפרק את הממברנות שמחזיקות את המיץ בתוך הפרי, הופך את הסחיטה לקלה יותר ומספק כמות מיץ גדולה יותר בעשרות אחוזים.

כל מה שתצטרכו על מנת לבצע את הטריק הפשוט זה לימונים טריים, מיקרוגל ומסחטת מיץ ידנית או חשמלית (או בעזרת כוחות הידיים שלכם, כמובן)

1. שטפו את הלימון וייבשו אותו היטב בעזרת מגבת נייר.
2. הניחו את הלימון בקערה או צלחת מתאימה למיקרוגל או על מגבת נייר וחממו למשך 10 שניות בכל פעם. אם הלימון יצא מהמקרר או גדול יותר, ייתכן ותצטרכו לחמם קצת יותר זמן. היזהרו לא לחמם את את הלימון יותר מדי בכדי שהמיץ לא יתחיל להתאדות.
3. הוציאו את הלימון מהמיקרוגל והניחו לו להתקרר מעט. לאחר מכן גלגלו את הלימון השלם בעזרת כף היד על קרש חיתוך בכדי לשחרר מעט את המיץ.
4. חתכו את הלימון לחצי בכדי לחשוך עוד מהממברנות.
5. סחטו את הלימון מעל קערה או כוס או ישירות לסלט או לתבשיל בעזרת מסחטה או הידיים.
6. בכדי להצליח ולסחוט עוד יותר מיץ השתמשו במזלג על מנת לקרוע את שאריות הקרום שנותר שלם בתוך הפרי.

את מיץ הלימון הסחוט תוכלו לשמור בקופסא אטומה במקרר עד ל-3 ימים או במקפיא עד לחצי שנה אך עדיף כמובן להשתמש בו כמה שיותר קרוב למועד הסחיטה לטעם וטריות אופטימלית.

עוד טעימה: איך לשמור לימון במקרר לאורך זמן

למה חימום לימון במיקרוגל מייצר יותר מיץ סחוט?

אז מה בעצם קורה פה? למה חימום קצר של לימונים או פירות הדר אחרים מעלה את כמות המיץ שניתן לסחוט מהם? התשובה נמצאת באינטראקציה בין המיקרוגל למבנה התא של הלימון.

לימונים (ופירות הדר אחרים) עשויים משקיקים קטנים ומלאי מיץ שנקראים שלפוחיות ומכוסות בשכבה קשיחה יותר של קרום (ממברנות). כשאנחנו מחממים את הלימון, מולקולות המים בתוך השלפוחיות מושפעות מהגלים האלקטרו מגנטיים ומתחילות לרטוט ולהתחמם.

כתוצאה מכך נגרם לחץ בתוך השלפוחיות האטומות והן מתבקעות ומשחררות את המיץ לחלל הפרי. האפקט שנוצר בתוך הלימון מאפשר סחיטה קלה ומהירה יותר של הפרי לאחר מכן ועוזר לסחוט כמות גדולה יותר של מיץ מאשר בשיטות הסחיטה הרגילות.

חשוב להדגיש כי חימום לימון במיקרוגל לפני הסחיטה לא משנה את טעמו של המיץ או את ערכיו התזונתיים. החימום הקצר במיקרו לא מספיק על מנת לבשל או לשנות את ההרכב הכימי של המיץ אלא רק לחמם אותו מעט.

עוד טעימה: איך חותכים מלון ב-3 צעדים פשוטים

כמה מיץ אפשר לסחוט מלימון שחומם במיקרוגל?

כמות המיץ הנוספת שתוכלו לסחוט מלימון שחומם לזמן קצר במיקרוגל תלויה בכמה גורמים כמו גודל הלימון, רמת טריותו והזן הספציפי שלו. כמות המיץ תשתנה גם בהתאם לכמות הזמן שתחממו את הלימון ובתפקוד המיקרוגל עצמו.

אם ננסה להעריך את כמות המיץ הנוספת בכל זאת, סחיטת מיץ מלימון שחומם במיקרוגל תניב לכם כ-50%-20% יותר מיץ לימון מאשר בסחיטה ללא חימום.

בכל מקרה חימום קצר של לימונים לפני סחיטתם יחסוך לכם כסף על רכישת כמות גדולה יותר של לימונים למתכונים שלכם ויחסוך זמן בניסיון לסחוט את הלימון עד הטיפה האחרונה.

רוצים לסחוט מהלימונים אפילו עוד יותר מיץ?

מעבר לטריק הפשוט, כדאי לעקוב אחר כמה כללים פשוטים בכדי לסחוט מהלימונים שלכם את כמות המיץ המקסימלית.

– בחרו לימונים טריים ועסיסיים בצבע צהוב בהיר, כבדים ומעט רכים למגע. הימנעו מלימונים מקומטים וקשיחים עם גוונים ירקרקים.
– הקפיאו את הלימון לפני החימום במיקרוגל – ההקפאה תגרום גם כן לשלפוחיות בתוך הלימון להתרחב ולמיץ לפרוץ מבעד לקרום אל חלל הפרי. הקפיאו את הלימון לכמה שעות והביאו אותו שוב לטמפרטורת החדר לפני הכנסתו למיקרו.
– הקפידו לחתוך את הלימון לאורך (מאזור הגבעול ומטה), מה שיבטיח חשיפה של יותר ממברנות מלאות מיץ ויקל על תהליך הסחיטה.
– השתמשו במפרק כדי לדקור ולקרוע את הממברנות לאחר שסיימתם לסחוט בדרך הרגילה ותצליחו לשחרר מיץ נוסף שנכלא בתוך הפרי.

ניסיתם את השיטה? מכירים שיטות נוספות לסחיטת מיץ שעושות פלאים? שתפו אותנו ואת הקוראים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

13 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לבחור ולשמור אפרסקים במטבח

קיץ עסיסי: איך לבחור ולשמור אפרסקים במטבח

מדריכים וטיפים
כמה מיץ יש בפירות הדר

תפוז, לימון או אשכולית: כמה מיץ יש בפירות הדר שונים?

מדריכים וטיפים
האם מותר לחמם קופסאות פלסטיק במיקרוגל?

אחת ולתמיד: מותר לחמם אוכל בקופסאות פלסטיק במיקרוגל?

מדריכים וטיפים
איך לבחור מלון עסיסי

קיץ מתוק: איך לבחור מלון בשל ועסיסי?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

חיתוך רימון - השיטות המובילות

בלי כל הבלגן: 3 שיטות שעובדות לחיתוך רימון

מדריכים וטיפים
מדריך צעד אחר צעד לכבוד ראש השנה לחיתוך רימון בלי כל הבלגן וללא מאמץ. כל השיטות והטיפים הקטנים בדרך אל הגרגירים העסיסיים >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

מדף התבלינים האולטימטיבי – הרשימה המלאה לבשלן הביתי

מדריכים וטיפים

הדרך הנכונה: איך לקלף ערמונים בלי כל הבלאגן

מדריכים וטיפים

מה לזלול?