זו הדרך הנכונה לשמור חצי אבוקדו במקרר מבלי שישחיר

חצי אבוקדו לא חייב להשחיר תוך רגע. כל השיטות היעילות לאחסון אבוקדו במקרר שימנעו חמצון מהיר וישמרו עליו טרי, טעים וקרמי לאורך זמן.
עדכונים טעימים למייל!

אבוקדו רכש לעצמו מעמד מכובד במיוחד לאורך השנים והפך לאחד הפירות האהובים והרב תכליתיים ביותר במטבחים ברחבי העולם. עם שלל שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים, האבוקדו הוא הרבה יותר מפינוק קולינרי.

אך למרות היתרונות, כל חובב אבוקדו מכיר את התרחיש: אתם משתמשים בחצי אבוקדו לטוסט או לסלט ונשארים עם חצי שלם שאתם רוצים נואשות לשמור טרי. כאן מתחיל האתגר האמיתי.

איך לשמור חצי אבוקדו במקרר
איך לשמור חצי אבוקדו במקרר

אחסון חצי אבוקדו בצורה יעילה הוא ללא ספק משימה מבלבלת. בעקבות ההרכב הטבעי שלו, האבוקדו נוטה להשחיר במהירות ולהפוך לבעל מראה שאינו מעורר תאבון. ישנן מספר שיטות להאריך את חיי חצי האבוקדו שלכם, כל אחת עם יתרונותיה וחסרונותיה.

במדריך הבא נסקור את השיטות המובילות לאחסון חצי אבוקדו במקרר שישמרו עליו טרי ומלא טעם גם לארוחה הבאה. בואו גם לגלות איך לבחור אבוקדו מעולה.

האתגרים באחסון אבוקדו

הקושי המובנה באחסון אבוקדו וחצי אבוקדו במיוחד נובע ממאפייניו הטבעיים. כשאבוקדו נחתך, תוכנו נחשף לאוויר ומתחיל להתחמצן. החמצן באוויר משפיע על האנזימים באבוקדו ומוביל להשחמה וירידה ברמת הטריות. התהליך הוא לא עניין אסתטי בלבד אלא גם משפיע על המרקם והטעם של האבוקדו.

ההבנה של המדע מאחורי ההידרדרות באיכות האבוקדו חיונית על מנת לדעת איך להיאבק בתופעה. האנזים האחראי לירידה באיכות נקרא פוליפנול אוקסידאז, במפגש עם החמצן באוויר, הוא מפעיל סדרה של תגובות שרשרת שמובילה להיווצרות מלנין, שמעניק לאבוקדו את הצבע השחום. לכן, אחסון יעיל של חצי אבוקדו מתרכז בצמצום חשיפתו לאוויר והאטה של התגובה האנזימית.

חצי אבוקדו במקרר
חצי אבוקדו במקרר

איך לאחסן חצי אבוקדו במקרר

על פי מחקרים אבוקדו שמאוחסן בטמפרטורה של עד 7 מעלות לטווחי זמנים שונים מראה שינויים ברמה האנזימטית עם גורמים שונים שתורמים להגנה מפני חמצון. קראו עוד על איפה לשמור אבוקדו בכדי שלא ישחיר.

עוד טעימה: האם מותר להשתמש בניילון נצמד במיקרוגל?

מיץ לימון וניילון נצמד

אחת השיטות הפופולריות והיעילות ביותר לאחסון חצי אבוקדו במקרר מערבת שימוש במיץ לימון וניילון נצמד. מיץ הלימון עשיר בחומצות שמסייעות לשמר את האבוקדו על ידי נטרול האנזים פוליפנול אוקסידאז שאחראי להשחרה. בעזרת זילוף מיץ לימון על בשר האבוקדו החשוף ניתן לייצר שכבה מגנה שמאטה משמעותית את תהליך החמצון.

כל מה שצריך לעשות זה לסחוט כמה טיפות מיץ לימון טרי על החלק החשוף של האבוקדו ולוודא שהוא מכסה את כולו. לאחר מכן מומלץ לעטוף היטב את חצי האבוקדו עם ניילון נצמד על מנת לצמצם את החשיפה לאוויר ככל האפשר. את חצי האבוקדו העטוף יש לשמור באזור קר במקרר.

שיטה זו יכולה לשמור על חצי האבוקדו טרי וירוק עד ל-3 ימים. מעבר לשמירה על הצבע, השיטה משמרת את הטעם ואת המרקם של האבוקדו, כאילו נחתך ברגע זה.

בצל סגול

שיטה יעילה נוספת לשמירת חצי אבוקדו במקרר מערבת שימוש בבצל סגול. שיטה זו ממנפת את רכיבי הגופרית הטבעיים בבצל בכדי להאט את תהליך החמצון של האבוקדו. הגופרית פועלת כסוג של מחסום מגן, מפחיתה את החשיפה של האבוקדו החשוף לאוויר וכתוצאה מכך מאטה את ההשחמה הלא רצוי.

התחילו בחיתוך בצל סגול טרי לחתיכות גדולות. אין צורך להשתמש בכל הבצל, רק מספיק בכדי להוות בסיס בקופסא בה תאחסנו את האבוקדו. הכניסו את חתיכות הבצל לקופסא אטומה והניחו מעל את חצי האבוקדו, כשהצד החשוף נוגע בבצל. הרעיון הוא לאפשר לרכיבי הגופרית לעטוף את פני השטח החשופים.

סגרו את הקופסא היטב ואחסנו את חצי האבוקדו באזור קר במקרר ל-2-3 ימים. שיטה זו לא מצריכה הטמעה של רכיבים אחרים באבוקדו ובכך טעמו נשמר קרוב יותר לטעמו המקורי, אך עדיין יספוג מעט מטעמי הבצל, מה שיכול להוות שיקול בהתאם לשימוש העתידי שלכם באבוקדו.

שמן זית

שיטה נוספת ומעט פחות מוכרת לשימור חצי אבוקדו לאורך זמן מערבת הברשת שמן זית על החלק החשוף. שמן זית, עם מאפייני השימור הטבעיים שלו, מייצר שכבה מגנה מחמצן על פני השטח החשופים של האבוקדו ובכך מאט את תהליך החמצון וההשחרה.

על מנת ליישם את השיטה, קחו כמות קטנה של שמן זית והברישו בעדינות על גבי פני השטח של חצי האבוקדו. וודאו למרוח שכבה דקה ואחידה שתכסה היטב את כל החלקים החשופים. לאחר מכן הניחו את חצי האבוקדו המוברש בקופסא אטומה באזור קר במקרר שלכם עד לחמישה ימים.

שיטה זו יעילה במיוחד למי שרוצה להימנע משינויי הטעם הפוטנציאליים בעקבות השימוש במיץ לימון או בצל. שמן זית נחשב מעודן יותר בטעמיו ומצליח למנוע השחרה ולשמור על הטעם המקורי והמרקם הקרמי.

עוד טעימה: כמה קלוריות יש באבוקדו ומהם ערכיו התזונתיים?

טיפים למתקדמים

בנוסף לשיטות השימור שהצגנו, ישנם כמה טיפים כללים נוספים שיכולים להאריך את חיי המדף של חצי אבוקדו במקרר.

  • הקפידו לבחור אצל הירקן אבוקדו בשל אך מוצק יחסית ולא רך מדי. אבוקדו בשל מדי יתקלקל במהירות, גם עם אחסון בטכניקות המדוברות.
  • ישנה טענה שהשארת הגלעין בחצי האבוקדו תאט את תהליך החמצון גם כן. אמנם לשיטה זו יש תוצאות מעורבות, אך בשילוב עם השיטות האחרות היא יכולה להועיל.
  • בדקו את האבוקדו מדי פעם, אם אתם מבחינים בהשחרה משמעותית או ריח לא נעים עם אזורים רכים מדי, עדיף להיפטר ממנו.
  • ניתן גם לשמור על חצי אבוקדו על ידי שימוש בשקיות וואקום, אם יש לכם גישה לכך. על ידי הוצאת האוויר מהשקית, תהליך החמצון מאט בצורה מהותית והאבוקדו יכול להישמר עד שבוע ימים במקרר.
  • אפשר גם להקפיא אבוקדו לשימוש בטווח הארוך. טוחנים אבוקדו עם מעט מיץ לימון ומאחסנים בקופסא אטומה במקרר למספר חודשים. באבוקדו הקפוא ניתן להשתמש בשייקים, באפייה ובממרחים כמו גוואקמולה.

.
יש לכם שיטה מנצחת משלכם ששומרת על חצי האבוקדו למשך זמן מבלי להשחיר או לאבד מהטריות? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות למטה.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

39 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לאחסן אבוקדו - השיטות שעובדות

השיטות שעובדות: איך למנוע מאבוקדו להשחיר מהר מדי

מדריכים וטיפים
איך לקלף אבוקדו

זו הדרך היחידה לקלף אבוקדו בלי כל הבלגן

מדריכים וטיפים
גידול אבוקדו בבית

עשו זאת בעצמכם: איך לגדל אבוקדו בבית?

מדריכים וטיפים
שומרים על אבוקדו טרי ליותר משבוע

איך לא חשבנו על זה: הטריק ששומר על אבוקדו טרי למשך שבוע

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>
מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>

מדריכים שאהבתם

ללא מאמץ: איך לנקות תנור אפייה ביתי לקראת פסח

מדריכים וטיפים

די לשפשף: כך מנקים מחבת שרופה בלי מאמץ

מדריכים וטיפים

מה לזלול?