אחת ולתמיד: איך לבחור אבוקדו מושלם

כל השיטות לבחירת אבוקדו מושלם אצל הירקן או בסופר. הטיפים, הבדיקות וכל הסימנים בדרך אל אבוקדו בשל, קרמי ומלא טעם בכל פעם מחדש.
עדכונים טעימים למייל!

אבוקדו הוא ללא ספק אחד מכוכבי החורף הבלתי מעורערים במטבח הישראלי. רב התכליתיות והמרקם הקרמי יוצא הדופן הופך את האבוקדו למצרך נפוץ במיוחד בשלל ארוחות במהלך היום. אך כמו שכל חובב אבוקדו יודע, המפתח לפרי בשל וטעים במיוחד נמצא בשלב הבחירה, אם אצל הירקן, בשוק או בסופרמרקט.

לבחור אבוקדו מושלם נשמע לכאורה כמו משימה פשוטה, אך עם שלל הזנים, הצורות והגדלים של האבוקדו בשווקים, התהליך הופך להיות מבלבל במיוחד.

איך לבחור אבוקדו מושלם
איך לבחור אבוקדו מושלם

לעיתים קרובות מדי אנחנו מגלים שנשארנו עם אבוקדו לא בשל מספיק וקשה כמו אבן או בשל יתר על המידה ופצוע. במדריך הבא נבדוק מהם הזנים הפופולריים בישראל ונחשוף איך לבחור אבוקדו מושלם בכל פעם מחדש.

עוד טעימה: איך לשמור חצי אבוקדו במקרר

זני אבוקדו בישראל

בישראל תמצאו מספר זנים פופולריים לאורך השנה כמו האס, פוארטה ואטינגר. לכל זן תכונות ומאפיינים ייחודיים משלו, מה שמצריך בחינה שונה במעט כשאתם ניגשים לבחור את הטוב מבניהם.

אבוקדו האס

אולי זן האבוקדו הפופולרי בישראל עם מרקם קרמי וטעם עשיר במיוחד. ניתן לזהותו בקלות בזכות הקליפה המחוספסת שצבעה נע בין גוון ירקרק לסגלגל-שחור עם ההבשלה. אבוקדו האס בשל יהיה בעל צבע כהה ויהיה רך מעט למגע.

אבוקדו פוארטה

זן הפוארטה הוא בעל מרקם מעט מימי יותר ביחס להאס וניתן לזהותו על פי הקליפה הדקה והחלקה וצורתו האגסית. קליפתו של אבוקדו פוארטה נשארת ירוקה גם כשהוא מגיע לבשלות מלאה. מומלץ לבחור אבוקדו פוארטה שירגיש רך למגע, במיוחד באזור הגבעול, ללא נקודות קשות.

אבוקדו אטינגר

זן אטינגר נחשב לרוב פחות שומני ביחס להאס ומציע טעמים מעודנים יותר ומרקם מוצק יותר. הוא לרוב גדול יותר עם קליפה חלקה, מבריקה וירוקה. גם אבוקדו אטינגר שומר על צבעו הירוק כשהוא בשל, לכן גם במקרה הזה מומלץ ללחוץ בעדינות בחלק העליון והתחתון. אבוקדו בשל ירגיש רך מעט אך לא רך מדי. הימנעו מאבוקדו עם נקודות רכות או קליפה מקומטת.

זני אבוקדו פופולריים בישראל
זני אבוקדו פופולריים בישראל

עוד טעימה: איך לקלף אבוקדו בצורה הנכונה

איך לבחור אבוקדו מושלם?

המסע אל עבר האבוקדו המושלם מתחיל בהבנה של תכונותיו כשהוא בשל בדיוק במידה. את תהליך הבחירה ניתן לחלק לכמה צעדים פשוטים.

זן ומראה

אבוקדו מגיעים בשלל זנים, גדלים וצורות. חלקן מהזנים כמו האס עם הקליפה המחוספסת אם אטינגר עם הקליפה הדקה והחלקה. גם צבע משחק תפקיד בבחירה של האבוקדו המושלם. אבוקדו האס בשל למשל יהיה לרוב בעל קליפה כהה עם גוון כמעט סגלגל בעוד אלו הירוקים זקוקים לרוב עוד זמן הבשלה

מומלץ גם לבחון את הקליפה לשינויי צבע וגוונים לא אחדים שיכולים להצביע על פציעה של הפרי או ריקבון מוקדם. צבע אחיד הוא לרוב סימן טוב להבשלה אחידה של האבוקדו. לבסוף, אפשר גם להריח את האבוקדו סביב אזור הגבעול – ריח רענן ומעט אדמתי הוא אידאלי בעוד ריח חמצמץ או לא אופייני מצביע על תהליך ריקבון.

מרקם ומשקל

האבוקדו האידאלי צריך להרגיש כבד יחסית לגודלו, מה שמצביע על כמות הבשר הקרמי בפנים. ניתן לנער את האבוקדו בעדינות, אם אתם שומעים רשרוש קל של גרעין האבוקדו, הוא ככל הנראה בשל יתר על המידה, זאת מאחר שבשר האבוקדו נוטה להתכווץ ולהתרחק מהגרעין ככל שהוא מבשיל.

אבוקדו מוצק למגע שנכנע מעט ללחיצה קלה נמצא בשלב בשלות אידאלי. האבוקדו צריך להרגיש רך או לא רך מדי. מומלץ לבצע את הבדיקה על אזור הגבעול של האבוקדו או בנקודה התחתונה, שם האינדיקציה תהיה לרוב מדויקת יותר.

עוד טעימה: איך למנוע מאבוקדו להשחיר – כל השיטות

גבעול

ניתן לנסות להסיר את מכסה הגבעול בקצה העליון של האבוקדו. אם קצה הגבעול יורד בקלות ואתם רואים ירוק מתחתיו, האבוקדו בשל. צבע חום יצביע על בשלות יתר ואם הגבעול לא יורד בקלות, האבוקדו זקוק כנראה לזמן הבשלה נוסף.

אם אתם מתכננים לאכול את האבוקדו בטווח הזמן המיידי, כדאי לבחור אבוקדו בשל ורך יותר. לשימוש מאוחר יותר, עדיף לבחור אבוקדו מוצק מעט יותר שיבשיל בתוך כמה ימים.

יש לכם טיפ מנצח משלכם לבחירת האבוקדו המושלם בכל פעם מחדש? מה זן האבוקדו המועדף עליכם? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

כמה קלוריות יש באבוקדו?

הנסיך הירוק חוזר: כמה קלוריות יש באבוקדו?

מדריכים וטיפים
המכשיר שיספר איך לבחור אבוקדו בשל

העתיד כבר כאן: הסורק שיעזור לכם לבחור אבוקדו בשל

חדשות האוכל
איך לאחסן אבוקדו - השיטות שעובדות

השיטות שעובדות: איך למנוע מאבוקדו להשחיר מהר מדי

מדריכים וטיפים
גוואקמולי מקסיקני ביתי

איך להכין גוואקמולי: מתכון מקסיקני לעונת האבוקדו

מתכונים

טרי מהתנור

מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>
פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>

מדריכים שאהבתם

בדקנו: הטריק הפשוט ששומר על חסה טרייה ל-10 ימים

מדריכים וטיפים

סיימתם עם השניצלים? כך תיפטרו משמן טיגון במהירות ובקלות

מדריכים וטיפים

מה לזלול?