לזלול - מגזין אוכל ישראלי

הנסיך הירוק חוזר: כמה קלוריות יש באבוקדו?

עונת האבוקדו בפתח והשווקים מתמלאים בפרי האהוב בעל הטעם והמרקם הייחודיים. כמה קלוריות יש באבוקדו ואיך בדיוק הוא מועיל לגוף ולבריאות
כמה קלוריות יש באבוקדו?
כמה קלוריות יש באבוקדו?
שיתוף

עונת האבוקדו מגיעה לשיאה וחובבי הפרי העשיר והקרמי תרים אחר האבוקדו המושלם בשווקים השונים. המרקם והטעם הייחודיים של האבוקדו נושאים לצדם גם ערכים תזונתיים רבים ומועילים לגוף ולבריאות. במדריך הבא נבדוק כמה קלוריות יש באבוקדו ואיך כדאי לשלב אותו בתפריט שלכם.

מה זה אבוקדו?

אבוקדו הוא פרי ייחודי שגדל בעיקר באזורים טרופיים וים תיכוניים ומקורו באזור מקסיקו באמריקה הדרומית לפני אלפי שנים. הפופולריות של האבוקדו עולה באופן קבוע בשנים האחרונות בזכות היתרונות הבריאותיים והשימוש במגוון של מנות מרחבי העולם. האבוקדו מאופיין במרקם חמאתי וחלק ומעבר לטעמו הוא מתהדר גם בוויטמינים כמו ויטמין C, K, E, B5 ו-B6 ובמינרלים כמו אשלגן וחומצה פולית.

עוד טעימה: איך לשמור על אבוקדו טרי למשך שבוע?

כמה קלוריות יש באבוקדו?

אבוקדו נחשב עתיר בקלוריות ביחס לפירות אחרים. כמות הקלוריות משתנה בהתאם לגודל ולזן האבוקדו אך בכלליות אבוקדו בגודל בינוני יכיל כ-240 קלוריות סך הכל. הערך הקלורי מגיע בעיקר מתכולת השומן הגבוהה, במיוחד שומנים חד בלתי רוויים שמועילים לבריאות הלב ובספיגה של רכיבים תזונתיים אחרים.

לשם השוואה, בננה או תפוח מכילים כ-100 קלוריות סך הכל, רובם מפחמימות. הערך הקלורי של אבוקדו דומה יותר לאגוזים וזרעים שונים, שעשירים אף הם בשומנים בריאים.

חשוב להתייחס לערך הקלורי של אבוקדו בהקשר של תפריט כולל. השילוב בין המינרלים, הוויטמינים, הסיבים התזונתיים והשומנים הבריאים הופכים את האבוקדו לתוספת מעולה לדיאטה מאוזנת, למרות כמות הקלוריות.

מה משפיע על כמות הקלוריות באבוקדו?

כמות הקלוריות באבוקדו יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים:

גודל וזן: אבוקדו מגיע במגוון של גדלים וזנים כשלכל זן יש ערך קלורי שונה במעט. הזן הנפוץ ביותר הוא האס שנוטה להיות קטן ביחס לזנים אחרים אך עם ערך קלורי גבוה יותר ביחס לאבוקדו גדול ופחות דחוס. אבוקדו קטן מזן האס לדוגמא יכיל כ-200 קלוריות.

מידת בשלות: גם מידת הבשלות של האבוקדו יכולה להשפיע על הערך הקלורי. כשאבוקדו מבשיל, תכולת המים בו יורדת והשומן הופך להיות יותר מרוכז יותר. למרות זאת, ההבדל הוא יחסית מינורי ולא משפיע מהותית על כמות הקלוריות.

שיטת הכנה: הדרך בה אתם מכינים ואוכלים את האבוקדו שלכם יכולה להשפיע גם על כמות הקלוריות שתצרכו. אכילה של אבוקדו כמו שהוא היא כמובן הדרך הטובה ביותר לפקח על כמות הקלוריות שאתם מכניסים לגוף, אך שילוב של אבוקדו במתכונים כמו גואקמולה, סלטים ותבשילים שונים יעלה את סך הקלוריות שאתם צורכים במהלך הארוחה.

יתרונות בריאותיים של אבוקדו

כאמור, אבוקדו נחשב פרי עשיר בקלוריות אך הקלוריות הללו מספקות אין ספור יתרונות בריאותיים. הנה כמה מהם.

בריאות הלב: השומן החד הבלתי רווי באבוקדו ידוע ביכולתו להפחית את רמות הכולסטרול הרע בגוף ולשפר את בריאות הלב.

ספיגת חומרים מזינים: אבוקדו מסייע לספיגה בגוף של ויטמינים כמו A, D,E ו-K ממזונות אחרים שנצרכים לצד האבוקדו בזמן הארוחה.

תחושת שובע ודיאטה: השילוב בין שומנים בריאים לכמות הסיבים התזונתיים באבוקדו מעלה את תחושת השובע הכללית ועוזר למנוע אכילת יתר ולשמור על המשקל.

בריאות העור והעיניים: אבוקדו מכיל נוגדי חמצון כמו לוטאין וזאקסנטין שמסייעים לשמור על עור בריא ולשפר את בריאות העיניים.

לאור הערך הקלורי הגבוה של אבוקדו, תמיד מומלץ להקפיד על צריכה מתונה שלו ולאזן עם רכיבים אחרים בארוחה. אם אתם סובלים ממצבים בריאותיים ספציפיים, יש להתייעץ עם גורם רפואי בטרם תערכו כל שינוי מהותי בתפריט הקבוע שלכם.

שאלות ותשובות

האם אבוקדו מועיל לירידה במשקל?

מומלץ לצרוך אבוקדו כחלק מתפריט מאוזן ובריא ועל פי מחקרים הוא יכול אף לסייע לירידה במשקל, זאת בזכות הרמה הגבוהה של הסיבים התזונתיים והשומנים הבריאים שיכולים לסייע לתחושת השובע. עם זאת, חשוב לצרוך אבוקדו במתינות לאור הערך הקלורי הגבוה.

האם אבוקדו יכול להפחית כולסטרול?

כן, השומנים הבריאים באבוקדו ידועים ביכולתם לסייע בהורדה של רמת הכולסטרול הרע בגוף ולשפר את בריאות הלב בצריכה כחלק מדיאטה מאוזנת.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך לבחור אבוקדו מושלם

אחת ולתמיד: איך לבחור אבוקדו מושלם

מדריכים וטיפים
כמה קלוריות יש באוזני המן

אחת ולתמיד: כמה קלוריות יש באוזן המן?

מדריכים וטיפים
שומרים על אבוקדו טרי ליותר משבוע

איך לא חשבנו על זה: הטריק ששומר על אבוקדו טרי למשך שבוע

מדריכים וטיפים
איך להוריד נפיחות בבטן

איך להוריד נפיחות בבטן: 6 מאכלים להקלה מיידית

מדריכים וטיפים
מתכון לגוואקמולי מקסיקני קלאסי

איך להכין גוואקמולי: מתכון מקסיקני לעונת האבוקדו

מתכונים
המכשיר שיספר איך לבחור אבוקדו בשל

העתיד כבר כאן: הסורק שיעזור לכם לבחור אבוקדו בשל

חדשות האוכל
דבש או סילאן - מה יותר בריא?

הקרב הגדול: מה עדיף – דבש או סילאן?

מדריכים וטיפים
איך לאחסן אבוקדו - השיטות שעובדות

השיטות שעובדות: איך למנוע מאבוקדו להשחיר מהר מדי

מדריכים וטיפים
כמה קלוריות יש בקרמבו

וניל או מוקה: כמה קלוריות יש בקרמבו?

מדריכים וטיפים
איך לקלף אבוקדו

זו הדרך היחידה לקלף אבוקדו בלי כל הבלגן

מדריכים וטיפים
איך לשמור חצי אבוקדו במקרר

זו הדרך הנכונה לשמור חצי אבוקדו במקרר מבלי שישחיר

מדריכים וטיפים
כמות קלוריות במצה

זוללים בפסח: כמה קלוריות יש במצה, קניידלך ומצה בריי?

מדריכים וטיפים