בייגלה - מלך החטיפים של ישראל
קרדיט תמונה – Pexels

האם בייגלה הוא מלך החטיפים של ישראל?

נדמה שבשנים האחרונות כבש הבייגלה כל חלק טובה מחטיפים מתוקים ומלוחים, גלידות וממתקים ומה לא. האם בייגלה הוא מלך החטיפים החדש של ישראל?
שיתוף

תוכן עניינים

בייגלה שטוחים, בייגלה בציפוי שוקולד, בייגלה במילוי חמאת בוטנים, גלידה בטעם בייגלה מלוח, במבה בטעם בייגלה, בייגלה בטעם ביסלי. נראה שלכל כיוון אליו תסתכלו, תראו רק בייגלה. האם בייגלה הפך למלך החטיפים של ישראל?

בצורה מפתיעה למדי, בייגלה הפך לחטיף החם של השנים האחרונות. מחטיף אפוי וקצת משעמם פרץ הבייגלה מחדש עם מגוון חידושים, מילויים, ציפויים וטעמים.

עם העלייה במודעות הבריאותית למזון שאנחנו צורכים, הפך הבייגלה לאופציה מזיקה פחות יחסית מחטיפים מלוחים אחרים על המדפים. הוא אפוי, מה שהופך אותו לדל יותר בשומנים רווים ובעל ערך קלורי נמוך יותר. בייגלה אמנם מכיל לרוב נתרן בכמות גבוהה והאופציה הבריאה ביותר היא לוותר על חטיפים בכלל, אך אם אתם צורכים חטיפים בכל מקרה, כנראה שזו האופציה העדיפה.

כל אלה לא תקפים כמובן לשלל החידושים שחווה עולם הבייגלה בשנים האחרונות שהפך למרות הכל למלך החטיפים החדש.

בייגלה – מלך החטיפים החדש של ישראל

את שורשי השינוי ביחס הצרכנים לבייגלה אפשר למצוא בתחילת העשור הקודם בשנת 2011 כשאסם השיקה לראשונה את המותג בייגלה שטוחים – אותו מוצר, אותו מתכון, אבל צורת החטיף השתנה לכעך דק ושטוח מה שהפיח חיים חדשים בחטיף הותיק והפך אותו לחטיף קליל ואהוב יותר. המהלך הוביל לדברי בכירים באסם להתפוצצות בשוק והפך את אסם לשולטת בתחום חטיפי הבייגלה.

השלב הבא באבולוציה של הבייגלה הגיע בשנים הבאות עם הגעתו של החטיף הפופולרי לסניידרס לרשתות השיווק בארץ. שברי הבייגלה עמוסי התבלינים של סניידרס הפכו במהרה מחטיף למביני דבר שאפשר למצוא בקיוסקים בודדים לחטיף פופולרי במיוחד עם מבחר טעמים והגיע גם לרשתות השיווק הגדולות.

מה שהתחיל עם סניידרס בטעם צ'דר וסניידרס חרדל, דבש ובצל, התרחב במהרה לטעמים נוספים כמו סניידרס חמאת בוטנים וסניידרס חלפיניו.

המותג הישראלי "מאיר בייגל" אף השיק לפני כשנה את הגרסא שלו לחטיף הפופולרי והשיק את "סמאש", חטיף שברי בייגלה בטעם צ'דר ובטעם דבש, חרדל ובצל במטרה לנגוס בנתח השוק של סניידרס עם מחיר אטרקטיבי יותר.

בייגלה - מלך החטיפים של ישראל
בייגלה – מלך החטיפים של ישראל | צילום: Pexels

מאיר בייגל הוסיפו מוצרים נוספים לליין הבייגלה שלהם בשנים האחרונות, בין השאר את סדרת שטוח'לה עם בייגלה שטוחים בציפוי מלח או שומשום. שטוח'לה פינוקים בציפוי מלח, שומשום, קצח, בצל ושום וגם סדרת בייגלה בתוספת חלבון וסיבים תזונתיים למתאמנים בתוספת מלח או בטעם ברביקיו.

החלבון בבייגלה מגיע מן הצומח עם שילוב של קמחי קטניות (שעועית, עדשים כתומות ואפונה) יחד עם דגן.

אך הפריצה הגדולה של הבייגלה שהפכה אותו מעוד חטיף על המדף לטירוף של ממש זקופה לרשת הגלידריות גולדה שהתרחבה בשנים האחרונות עם עשרות סניפים ברחבי הארץ ורקחה את הטעם המנצח  של גלידת בייגלה מלוח שפרט על מיתרי הנוסטלגיה של הצרכן הישראלי ופיצח במדויק את השילוב הפופולרי של מתוק ומלוח.

עוד טעימה: בייגלה בטעם ביסלי גריל – הקאמבק

עד מהרה החלה הרשת גם לשווק צנצנות של קרם בייגלה מלוח לזללנים שלא יכלו לקבל מספיק ממנו והשנה אף הושק שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין רשת הגלידריות לבין חברת אסם עם השקת החטיף במבה במילוי קרם בייגלה מלוח של גולדה במהדורה מוגבלת. במקביל להגעת החטיף לרשתות השיווק השיקה גולדה גלידה בטעם במבה עם קרם בייגלה מלוח בסניפים. הטעם אף הוצע במארז קיץ עם תיק ים שכלל קילו גלידה, רוטב בייגלה מלוח ואריזת במבה במילוי בייגלה מלוח.

בשנת 2021, כך נדמה, נפרץ הסכר בכל מה שקשור לבייגלה עם שילובים חדשים ויוצאי דופן של החטיף הותיק. וורטר'ס אורגינל, שהשיקו בארץ את חטיפי הפופקורן שלה במבחר טעמים כמו דבש וחמאה ושילוב עם חטיפי שוקולד, הציגו גם חטיף פופקורן מקורמל משולב עם בייגלה מלוח ומקורמל.

המותג בינלאומי Flipz השיק חטיף בייגלה בציפויים ברשתות השיווק. בייגלה בציפוי קרם חמאת בוטנים, בציפוי פאדג' לבן מתוק, שוקולד חלב, שוקולד מריר ושוקולד לבן ותות. הבייגלה עצמו הוא אפוי ומלוח.

אסם לעומתם השיקו 2 מוצרים השנה בשילוב בייגלה. בייגלה שטוחים ביסלי גריל שמשלב את מותג הבייגלה השטוחים עם המותג המצליח ביסלי גריל עם תיבול אחד לאחד של החטיף האהוב.

המוצר השני הוא עוגיות קרמוגית הותיקות, הפעם במילוי קרם בייגלה מלוח. ההשקות הללו הביאו לשיא את טרנד שילוב החטיפים ששטף גם הוא את ישראל בשנים האחרונות ויחד עם טרנד הבייגלה, נדמה שזו רק ההתחלה.

מגזין לזלול שואף להעניק לקוראים מידע מבוסס מחקרית תוך קישור למקורות אמינים ומוסמכים בכדי לספק מדריכים וטיפים אמינים ומועילים. עם זאת, התוכן המוצג במגזין הוא למטרות מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מותאם אישית. עיינו בתנאי השימוש המלאים
צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת

כתבות בשבילך

חבל לפספס