חשוב לדעת: כמה זמן אפשר לשמור בשר טרי במקרר?

בשר בקר טרי, אם בנתחים או כבשר טחון, יכול להתקלקל במהירות אם איננו מאוחסן בתנאים הנכונים. כמה זמן מותר לשמור בשר טרי במקרר.
עדכונים טעימים למייל!

אמנם המקרר הביתי במטבח שלנו יכול לעשות פלאים בהארכת חיי המדף של המזון שאנחנו צורכים, אך גם לו יש את המגבלות שלו בכל מה הקשור לאחסון בשר טרי על סוגיו השונים טרם הכנתו.

בכדי לשמור על בריאותכם ולהימנע מהרעלת מזון בעקבות צריכת בשר שפג תוקפו, חשוב להקפיד על אחסון נאות במקרר לתקופה מוגדרת. לאחר שבדקנו כמה זמן מותר לשמור עוף טרי במקרר, ניגשנו לברר את אותו הדבר לגבי בשר בקר, אם אלו נתחים שלמים וסטייקים או בשר טחון טרי.

כמה זמן אפשר לשמור בשר בקר טרי במקרר
כמה זמן אפשר לשמור בשר בקר טרי במקרר | תמונה: מערכת לזלול

עוד טעימה: כמה זמן מותר לשמור סלמון טרי במקרר?

כמה זמן אפשר לשמור בשר טחון במקרר?

בשר טחון הוא מוצר רגיש במיוחד עם חיי מדף קצרים במיוחד. ההמלצה היא להשתמש בבשר סמוך ככל האפשר למועד קנייתו. חשוב גם לוודא שהבשר שקניתם נטחן סמוך למועד הקנייה כשהכי טוב כמובן אם הבשר נטחן מול עיניכם.

אם לא ניתן להכין את הבשר סמוך למועד הרכישה, יש להקפיד לאחסן אותו במקרר בין יום ליומיים מקסימום. אם תצטרכו יותר זמן, תוכלו גם להקפיא בשר טחון עד לשלושה חודשים ולהפשיר במועד שיתאים לכם. ההוראות תקפות גם לקבבים, קציצות וחלקים פנימיים כמו כבד למשל, שרגישים אף הם יותר מנתחים אחרים.

עוד טעימה: איך להכין בשר טחון עסיסי בכל פעם מחדש

כמה זמן מותר לשמור סטייקים ובשר אדום טרי במקרר?

נתחים שלמים של בשר אדום, סטייקים ונתחי צלי אפשר לשמור למעט יותר זמן במקרר. אמנם גם כאן מומלץ לצרוך את הבשר קרוב למועד רכישתו, אך הנתחים הטריים יחזיקו מעמד בחלק התחתון של המקרר עד לארבעה ימים, תלוי בסוג הנתח ועוביו.

חשוב להסתמך כמובן גם על תאריך התפוגה המצוין על האריזה ועל שיקול הדעת האישי לפי המראה, הריח והמרקם של הבשר.

עוד טעימה: כמה זמן מותר לשמור גלידה במקפיא?

וכמה זמן מותר לשמור בשר מבושל?

אם יש לכם שאריות בשרים מהארוחה האחרונה, בין אם מדובר בנתחים או בבשר טחון או כל מנה אחרת עם בשר, תוכלו לשמור אותם במקרר בקופסא אטומה עד ל-4 ימים מקסימום, בהתאם לשיקול הדעת שלכם כמובן.

עוד טעימה: איך מורידים כתם כורכום מהידיים?

איך להקפיא בשר בקר?

אם אתם יודעים מראש שלא תוכלו לצרוך את הבשר שרכשתם בטווחי הזמנים שהזכרנו, תוכלו להקפיא אותו באריזה אטומה ונקיה מלחות ככל האפשר ולהפשיר לשימוש מאוחר יותר. מומלץ לעטוף את הבשר בשקית נוספת או בנייר אלומיניום כדי לשמור על הבשר הקפוא לזמן ארוך יותר.

נתחים שונים של בשר אפשר לשמור במקפיא למספר, תלוי במקור הנתח ובאיכותו. בשר טחון תוכלו להקפיא עד לחודשיים ונתחי בשר בין חודשיים לחצי שנה.

הקפידו להפשיר את הבשר רק במקרר או בשקית אטומה בקערה עם מים קרים ולא בטמפרטורת החדר. במקרה של הפשרה במקרר, הקפידו לעשות זאת במדף תחתון ובכלי סגור בכדי שנוזלים לא יטפטפו על מזון אחר במקרר, מה שעלול להוביל לזיהומים וצמיחת בקטריות. לעוד מידע על הפשרת מזון בטוחה מטעם ממשלת ארצות הברית, לחצו כאן.

תמיד הקפידו לוודא שטמפרטורת המקרר היא מתחת ל-4 מעלות ו-17 מעלות במקפיא בכדי לאחסן בשר בצורה בטוחה. למידע מלא על אחסון מוצרי מזון כולל בשר מטעם ממשלת ארצות ברית.

רוצים לזלול עוד? עקבו אחרינו באינסטגרם.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

4 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

קולקציית הבשרים של מרינדו ליום העצמאות 2024

עצמאות 2024: נתחי בשר מוגזמים, שוקולד בוטיק מושחת ומארזי בירות לחג

חדש על המדף
חודש אמריקה במסעדת מרינדו לכבוד ה-4 ביולי

1.5 ק"ג בשר: מסעדת מרינדו חוגגת חודש אמריקה מוגזם

אירועים ופסטיבלים
מסעדת בית הצייד משיקה תפריט בשרים חדש

קרניבורים בקהל? בית הצייד משיקה תפריט בשרים מושחת

חדשות האוכל
פסטיבל אוכל טורקי בבת ים

לראשונה: פסטיבל אוכל טורקי בבת ים

אירועים ופסטיבלים

טרי מהתנור

פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>
נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>

מדריכים שאהבתם

המדריך השלם: איך לנקות ארונות מטבח לקראת האביב

מדריכים וטיפים

הקרב הגדול: מלפפונים בחומץ או מלפפונים במלח?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?