זו הדרך הטובה ביותר לחמם אורז קר מהמקרר

לא בטוחים איך לחמם אורז מאתמול בלי לסיים עם גושים קשים, יבשים ותפלים? כך תחממו שאריות אורז מהמקרר ביעילות ובמהירות בכל פעם מחדש.
עדכונים טעימים למייל!

אין רגע נתון בו נפתח את המקרר ולא נמצא שם שאריות אורז מיום אתמול. אורז הוא אחד ממוצרי הבסיס הנפוצים ביותר ברבים מן המטבחים ברחבי העולם, ומשמש כתוספת צד שהולכת עם הכול או גם כמנה בפני עצמה כמו ריזוטו או מוקפצים שונים. עם זאת, חימום אורז מהמקרר], משימה פשוטה לכאורה, לא תמיד מניב את התוצאות המיוחלות.

חימום אורז זה לא רק עניין של טמפרטורה, אלא שימור של המרקם הייחודי והטעם של האורז מליל אמש. במדריך הבא נבדוק את הדרכים הטובים ביותר לחימום אורז בכדי שתוכלו לקבל שאריות אורז שמרגישות כאילו הרגע יצאו מן הסיר בפעם הראשונה.

איך לחמם אורז
איך לחמם אורז

עוד טעימה: אחת ולתמיד – כמה מים להוסיף לאורז?

למה כל כך מסובך לחמם אורז מחדש?

כשאורז מתבשל, גרגרי האורז סופגים מים וגורמים למולקולות העמילן להתנפח. כשאורז מתקרר, עמילנים אלו עוברים תהליך שנקרא רטרוגרדציה שהופך את האורז לקשיח יותר ומשנה את מרקמו. השינוי הזה גורם לאורז קר להרגיש קשה ותפל יותר.

בנוסף, אורז ידוע לשמצה ביכולתו לארח בקטריות שמסוגלות לשרוד בישול. אם אורז נשאר בטמפרטורת החדר לזמן ארוך מדי, הבקטריות הללו יכולות להתרבות במהירות ועלולות להוביל להרעלת מזון. הסוד בחימום מוצלח של אורז לא נמצא רק בחימום עצמו, אלא היכולת להחזיר לאורז את המרקם המקורי שלו מבלי לאפשר לבקטריות לשגשג.

עוד טעימה: יש תשובה – האם צריך לשטוף אורז לפני הבישול

איך לחמם אורז מחדש?

חימום אורז במיקרוגל

  1. העבירו את האורז לקערה מתאימה לשימוש במיקרוגל ופזרו באחידות.
  2. הוסיפו מעל 2 כפות מים חמים על כל כוס אורז בכדי להוסיף לחות ולרכך את האורז בקלות.
  3. כסו את הקערה עם מכסה מתאים לשימוש במיקרוגל או מגבת נייר לחה בכדי לעזור ללכוד את האדים ולפזר את החום באחידות.
  4. חממו על חום בינוני בסבבים של 30 שניות. בין סבב לסבב ערבבו את האורז מעט עם מזלג בכדי להבטיח חימום אחיד ולמנוע מהאורז להפוך לדחוס או גושי.
  5. כשהאורז חם ומעלה אדים, הוציאו את הקערה בזהירות מהמיקרוגל, המתינו 2 דקות וערבבו שוב.

חימום אורז בסיר

  1. הניחו האורז בסיר ופזרו בצורה אחידה.
  2. הוסיפו מעל 2 כפות מים חמים על כל כוס אורז בכדי להוסיף לחות ולרכך את האורז בקלות.
  3. כסו את הסיר עם מכסה בכדי ללכוד את האדים ולהחזיר לאורז לחות שאבדה.
  4. חממו על אש נמוכה כ-3-5 דקות, תלוי בכמות האורז.
  5. הקפידו לערבב תוך כדי החימום בכדי למנוע מהאורז להידבק בתחתית. הימנעו מערבוב יתר שעלול להפוך את האורז לרך ודביק מדי.

עוד טעימה: איך להכין אורז בנינג'ה גריל בקלות ובמהירות

טיפים למתקדמים

החשיבות של הלחות

הוספת המים לסיר או לקערה בעת חימום האורז היא צעד פשוט אך הכרחי. המים מפצים על אובדן הלחות של האורז בזמן האחסון במקרר והכרחיים על מנת להחזיר את המרקם הרך והאוורירי שהיה לאורז כשהוא בושל לראשונה.

מכסה לאידוי

החשיבות באטימת הסיר עם מכסה בעת הבישול לא נוגעת רק לחימום מהיר יותר של האורז אלא לצורך לאדות אותו. תהליך האידוי נחשב עדין יותר ומאפשר לפזר את הלחות בצורה אחידה בכל האורז. לא משנה אם אתם מחממים את האורז במיקרוגל או על הכיריים, וודאו שאתם מכסים את הכלי היטב בכדי ליצור את אפקט האידוי.

ערבוב לאחר החימום

כשהאורז התחמם לגמרי, המתינו דקה או שתיים וערבבו בעדינות עם מזלג. צעד זה יעזור לפרק גושים שנוצרו במהלך החימום ולפזר את החום בצורה טובה יותר בכל הסיר. הערבוב הקל עוזר גם להחזיר את המרקם הקליל והאוורירי של האורז, בדיוק כמו בבישול הראשון.

חימום סוגים שונים של אורז

זני אורז שונים זקוקים גם לתנאי חימום שונים. אורז לבן למשל זקוק למעט פחות לחות בדרך כלל בגלל מרקמו הרך; אורז חום שנחשב דחוס יותר, זקוק למעט יותר מים וחימום ארוך יותר בכדי להחזיר את הלחות הרצויה ואורז סושי, שנחשב דביק יותר, זקוק לערבוב עדין ותוספת קטנה יותר של מים בכדי לשמור על המרקם הייחודי.

מנות אורז עם תוספות כמו אורז מוקפץ או פילאף יש לחמם בשיטה דומה, אך יש להתחשב במרכיבים כמו ירקות או בשר שמצריכים לעיתים זמן חימום ארוך יותר. במקרה של תוספות כאלו, הקפידו לערבב את האורז יותר בזמן החימום בכדי לוודא חימום אחיד יותר.

תמיד בחנו את האורז לפני החימום בכדי לוודא שהוא עדיין טוב לאכילה. אם האורז מריח או נראה רע עם סימני עובש, מומלץ להיפטר ממנו. בכלליות, מומלץ לאכול אורז מהמקרר עד ליומיים בכדי לצמצם סכנות בריאותיות

איך אתם מחממים שאריות אורז מאתמול? יש לכם שיטה מנצחת שעובדת בכל פעם מחדש ומחזירה את האורז לימי התהילה שלו? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות עם טיפים וטריקים לחימום אורז מושלם.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להכין אורז לסושי בבית

גדולים ביפן: איך להכין אורז לסושי כמו מקצוענים

מדריכים וטיפים
איך לחמם צ'יפס קריספי

רוצים לחמם צ'יפס מאתמול? כך תשמרו עליו קריספי

מדריכים וטיפים
איך לחמם פסטה שמנת

איך לחמם פסטה ברוטב שמנת בלי לסיים עם שלולית של שמן

מדריכים וטיפים
איך לחמם פירה מאתמול

קרמי וחלק: איך לחמם פירה מאתמול למרקם המושלם

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>

מדריכים שאהבתם

הופכים עליהם: כמה פעמים באמת צריך להפוך סטייק?

מדריכים וטיפים

חמינדוס בקלי קלות: איך להכין ביצים חומות מושלמות

מדריכים וטיפים

מה לזלול?