הכללים: כמה זמן מותר לשמור אורז מבושל במקרר?

איך לאחסן אורז מבושל בצורה נכונה, כמה זמן אפשר לשמור אורז במקרר, איך לחמם מחדש וכלל אחד שחשוב לשמור עליו בזמן ההכנה.
עדכונים טעימים למייל!

קשה לנו להיזכר בארוחה גדולה אצלנו בבית שלא הסתיימה עם סיר עמוס בשאריות אורז מבושל, אם כי רצינו להכין אורז בכמות גדולה שתשמש אותנו גם לארוחות הבאות או סתם מהחשש התמידי ששוב נכין מעט מדי.

אך בסופו של דבר, פעמים רבות מדי אנחנו מוצאים את עצמנו שוכחים מהאורז ששמרנו במקרר ולאחר כמה ימים מתלבטים עמוקות האם האורז עדיין בטוח לאכילה או שמא צריך למצוא את עצמו בפח האשפה.

כמה זמן מותר לשמור אורז במקרר
כמה זמן מותר לשמור אורז במקרר

עוד לפני שניגש לאורז המוכן מהמקרר, חשוב להכיר כלל פשוט אחד שיעזור להאריך את אורך חיי המדף של האורז המבושל ולמנוע סיכון של התפתחות בקטריות והרעלת מזון.

עוד טעימה: איך להכין אורז בסמטי מושלם אחד אחד

לא משאירים אורז מבושל בחוץ

כל סוגי האורז מכילים נבגים של החיידק בצילוס צראוס שיכול לגרום לתופעות של קלקול קיבה, הקאות ושלשול. גם לאחר בישול האורז הבקטריות יכולות להתפתח, במיוחד בסביבה לחה ובטמפרטורה הנכונה.

לכן, הסיכון לזיהום עולה במיוחד כשהאורז המוכן והמבושל יושב בטמפרטורת החדר יותר משעה, מוכנס למקרר ומחומם שוב לאחר מספר ימים, לכן חשוב לא להמתין יותר משעה מהרגע שהאורז מוכן ועד לרגע שתכניסו אותו למקרר.

בקטריות מתרבות במהירות בטמפרטורות של בין 4 ל-60 מעלות, כך שהמתנה ארוכה מדי בין הכנת האורז להכנסתו למקרר מאפשרת לחיידקים חלון זמן ארוך יותר לבצע את זממם. במצב כזה, חימום אורז לאחר מספר ימים עלול להתגלות כמתכון להרעלת מזון חמורה.

עוד טעימה: כמה זמן אפשר לשמור גלידה במקפיא?

כמה זמן מותר לשמור אורז מבושל במקרר?

על פי ארגוני הבריאות, אורז מבושל ניתן לשמור במקרר באחסון נכון כ-3-4 ימים אך ישנן גישות מחמירות הטוענות שלא כדאי לשמור אורז מבושל במקרר ליותר מיממה, לכן תמיד מומלץ להשתמש בשיקול הדעת ולבדוק את האורז על מנת לוודא שהוא עדיין בטוח לאכילה.

אם האורז קשה או יבש מדי, אם הריח מוזר ולא אופייני, אם המרקם דביק מדי או מופיעים סימני עובש, ימיו הטובים של האורז חלפו ומומלץ להשליך את השאריות לפח האשפה בכדי למנוע קלקול קיבה או הרעלת מזון.

אמנם הדרך הנוחה ביותר לעיתים רבות היא לאחסן את האורז במקרר בסיר בו בישלנו אותו, אך כדי לוודא שהאורז המבושל יישמר היטב יש להעביר אותו לקופסא אטומה ולהניח בחלק קר של המקרר.

עוד טעימה: איך לנקות סיר שרוף עם אורז בקלות ובמהירות

איך לחמם אורז מהמקרר?

גם אם האורז מהמקרר מרגיש לכם בסדר, יש לחמם אותו כראוי בכדי לוודא שכל בקטריות שכן התפתחו על האורז יושמדו. לכן, בין אם אתם מחממים את האורז במיקרוגל או בסיר על הכיריים, הקפידו לחמם אותו היטב עד שעולים ממנו אדים רבים או אם אתם רוצים להיות ממש מדויקים – לטמפרטורה של כ-74 מעלות.

מותר לחמם אורז יותר מפעם אחת?

בכל פעם שאתם מחממים אורז קר מהמקרר מחדש, אתם יוצרים שוב סביבה אידיאלית לבקטריות המדוברות לשגשג. לכן, עדיף לא לחמם אורז מבושל שישב במקרר יותר מפעם אחת ויש להיפטר משאריות נוספות שנותרו.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

37 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

איך להכין אורז לסושי בבית

גדולים ביפן: איך להכין אורז לסושי כמו מקצוענים

מדריכים וטיפים
כמה מים להוסיף לאורז

לבן, בסמטי או מלא: כמה מים צריך להוסיף לאורז?

מדריכים וטיפים
איך להכין פתיתים מושלמים

איך להכין פתיתים מושלמים בכל פעם מחדש

מדריכים וטיפים
האורז דביק? הטריק להכנת אורז אחד אחד

האורז שוב נדבק? הטריק שיבטיח אורז אחד אחד בכל פעם מחדש

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

מארזי ראש השנה 2024 - טעם הגליל

ראש השנה 2024: מארזי תוצרת מקומית ויין ישראלי לשולחן החג

חדשות האוכל
מגוון יינות ישראליים, מארזים עם שלל תוצרת מקומית איכותית ושיתופי פעולה מסקרנים שיעטרו לכם את שולחן החג בראש השנה 2024 >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

לא צריך לגרד: איך לנקות פסטה שנדבקה לתחתית הסיר?

מדריכים וטיפים

רק לא במיקרו: איך לחמם פיצה מאתמול?

מדריכים וטיפים

מה לזלול?