פסטיבל המטבח הישראלי 2022: המסעדות, האירועים והטעמים

פסטיבל המטבח הישראלי חוזר בפעם השנייה עם ארוחות מפתיעות המפגישות בין מסעדות שף למסעדות ביתיות, סדנאות אינטימיות וסיורים קולינריים.
עדכונים טעימים למייל!

פסטיבל המטבח הישראלי חוזר בפעם השנייה במהדורה מורחבת עם עשרות ארוחות ואירועים קולינריים חד פעמיים המפגישים בין מסעדות השף המובילות בישראל לבין מוסדות אוכל מיתולוגיים של אוכל עדתי ואוכל רחוב.

מהדורת 2022 של הפסטיבל בחסות אמריקן אקספרס שמה דגש על שיח זהותי ושורשי במטבח המקומי עם מגוון של אירועי פופ אפ ייחודיים במסעדות השונות לצד סיורים קולינריים ברחבי הארץ, הרצאות וסדנאות אינטימיות ועוד הפתעות.

פסטיבל המטבח הישראלי 2022
פסטיבל המטבח הישראלי 2022 | צילום: חיים יוסף

עוד טעימה: הדור הבא של עזורה פותח את מסעדת אבן עזרא בשוק לוינסקי

הפסטיבל ייחתם ביום רביעי ה-12.12 עם טקס פרסי המטבח הישראל בו יוענקו 18 פרסי הצטיינות לעוסקים בתחום המסעדנות, החדשנות, הייצור והמדיה. הטקס ייערך במלון לייטהאוס מקולקציית מלונות בראון.

עוד טעימה: מסעדת a חוגגת שנה עם ארוחה חד פעמית

פסטיבל המטבח הישראלי 2022 – רשימת האירועים

מחקר ופיתוח ב-OCD עם שף רז רהב

מפגש אינטימי וחד פעמים עם השף רז רהב (OCD, תרצה) שיחלוק עם הקהל סיפורים וסודות מאחורי הקלעים של עבודתו במסעדות. בין השאר יספר רהב על תפיסת עולמו הקולינרית ומקורות ההשראה שלו כולל עיסוק בנושא הקיימות שצובר תאוצה בעולם המסעדנות בשנים האחרונות.

בנוסף יתארח שף המחקר והפיתוח של קבוצת OCD ויציג חומרי גלם מיוחדים שפותחו ממש כאן. כל אורח יקבל מארז מוצרים של חברת הבת של OCD – "טנא" עם חומרי גלם ותבלינים ייחודיים. במהלך הערב יוגש כיבוד קל מ"אפוי".

שף רז רהב הוא הזוכה הגדול בפרס ״השף המצטיין״ של פסטיבל המטבח הישראלי 2021.

ראשון 20.11 | 238 ש"ח למשתתף | תרצה 17, תל אביב

פרא X עזבה

מסעדת פרא המדוברת של השפים אביעד פלד ואורי שטיינברג תארח את חביב ומינרווה דאוד, בעלי מסעדת עזבה מכפר ראמה שמבשלים אוכל ערבי-גלילי אותנטי כבר יותר מ-20 שנה. עזבה ידועה בין השאר בהקפדתה על חומרי גלם עונתיים ומקומיים והספיקה להפוך לנקודת חובה בקרב פודיז מביני עניין.

במסגרת הערב החד פעמי והמשותף יוגש תפריט המשלב בין חדשנות למסורת ובין הדורות ודרך החיים של השפים עם מנות שהן תוצר של דיאלוג ומחקר מעמיק.

באגף הפתיחים יוגשו מנות כמו פוקאצ'ה במילוי תבשיל עולש בר ובצל מקורמל ולאבנה זעתר. למנה ראשונה יוגש קובנייה בורגול אינטיאס עם עגבניות קונפי צלויות ומרוסקות, לביניים יוגש מסאחן כנף עוף מפורקת מהעצם במילוי פרגית וסומק על בצל מקורמל וסלט עלים ירוקים עם פרי צלוי ודיבס ענבים.

בעיקריות תוכלו לבחור בין שישברק צמחוני וקישוא ממולא; קבב לוקוס על פריקה ובשר ראש של דג או רולדת פורקטה טלה במילוי קבב בשר, תערובת עשבים ופיסטוקים קלויים. לקינוח יוצעו בסבוסה, גלידת מסטיק משפרעם ופנקייק קלאסי.

שלישי-רביעי 22-23.11 | 278 ש"ח לסועד | נחלת בנימין 27, תל אביב

מועדון ארוחת ערב בהיבה

במסעדת היבה של שף יוסי שטרית יערכו ארוחה חגיגית וחד פעמית לפסטיבל במסגרת "מועדון ארוחת ערב" ללקוחות אמריקן אקספרס.

במסגרת הערב יגיש שטרית ארוחה שהיא מסע אישי אל ההשראות והמסורות דרך חומרי הגלם של המטבח הישראלי החדש. הארוחה כוללת בין 12 ל-14 מנות, מים/סודה ושתייה חמה. בין לבין יתקיים שיח אודות המטבח הישראלי ותערך הצצה מיוחדת לחללי המטבח של המסעדה.

רביעי 23.11 | דרך מנחם בגין 144, תל אביב | 468 ש"ח לסועד

02 X מאג'דה

מסעדת 02 הירושלמית הכשרה במלון ענבל שהפכה לשם דבר בשנה האחרונה תארח את מסעדת מאג'דה המשפחתית של מיכל ברנס ויעקב ברהום מעין רפא שחוגגת כבר יותר מ-13 שנה של עשייה.

עוד טעימה: פסטיבל מרקים במלון ענבל – חורף 2023

מסעדת 02 מציעה מטבח ירושלמי מודרני תחת הנהגתו של שף נמרוד נורמן (קבוצת מחניודה) עם השראה מההיסטוריה הקולינרית של השווקים המובילים בירושלים ושימוש בחומרי גלם המייחדים את העיר.

מסעדת 02 במלון ענבל בירושלים
מסעדת 02 במלון ענבל בירושלים | צילום: איתמר גינזבורג

יחד עם מסעדת מאג'דה יגישו בערב המיוחד תפריט המשלב את המטבח הירושלמי המודרני עם האוכל הערבי המרוקאי המסורתי על בסיס חומרי גלם עונתיים מהרי ירושלים.

בין המנות בתפריט הספיישל תוכלו לטעום קובנייה פלמידה לבנה עם בורגול, שומר וירוקים; טרטר טלה עם פיסטוק, חילבה, שיפקה, רוטב חלמונים ולחוח; שישברק לחי עגל בציר עגבניות ולימון פרסי ועוד. עוד יוגש משקה ערק עם רוזטה, עשב תבלין ורימונים ולקינוח יציעו כנאפה, עוגת שקדים ועוד.

שני-שלישי 21-22.11 | 328 ש"ח לסועד | מלון ענבל, זאב ז'בוטינסקי 3, ירושלים

רוטנברג X אנימאר X רקנאטי

מסעדת אנימאר המוערכת של שף הלל תווקולי תארח את מסעדת רוטנברג של בני הזוג יזהר והילה סהר רונן מקיבוץ גשר, מי שזכתה בתואר המסעדה המצטיינת של פרסי המטבח הישראל 2021 לארוחת טעימות בליווי יין של יקב רקאנטי.

הארוחה תכלול 7 מנות לצד 6 יינות שונים ויחבר בין המטבחים לתפריט על בסיס תוצרת מקומית של חקלאי הגולן ומגינת מסעדת רוטנברג והטכניקות המודרניות עם ההשפעות הים תיכוניות של אנימאר.

בין המנות תמצאו מרק ארטישוק ירושלמי, ברינזה מעושנת, קפה שחור והל; בר ים נודי גבינה צ'רקסית ושמיר, בר-בלאן זעפרן, חושחש ועלי הדרים צעירים; שוק טלה על שומר בר בג'וספר, חיטת נורסי מעושנת ובייקון טלה, סלסה עגבניות מגי ועוד. לקינוח יציעו דבלה הדרים עם קרם מי זהר, קולי תפוז דם, גלידת רוזטה והדרים טריים וקיפוד לבן – מוס שוקולד וגבינה כחולה, שקדים קלויים ושמן בזיליקום.

שני-שלישי 21-22.11 | 438 ש"ח לסועד | הירקון 87, תל אביב

מעצבת מנות/ברלין פינת שוק לוינסקי/סעודה מלאת רגש

שפית אביבית פריאל תארח באוזריה נקסט דור את מיכל מוטיל מעונת העשור של מאסטר שף׳ לארוחה צבעונית כחלק מסדרת ארוחות המקדמת שיח נשי חדשני עם דור העתיד של השפיות בישראל.

הארוחות בסדרה ייערכו בקונספט אינטימי עם 25 סועדים בלבד סביב שולחן אבירים משותף. במהלך הערב יוגשו 7-8 מנות המשלבות בין חומרי הגלם של סוגת לתבלינים של שוק לוינסקי והמביאות לידי ביטוי מסורת וחדשנות מקומית ישראלית על טהרת צמחים, דגים ופירות ים בהשראה ים תיכונית.

10% מהרווחים של הארוחות יועברו לתוכנית ׳סלעית׳ של משרד הרווחה המופעלת על ידי עיריית תל אביב יפו. התוכנית המסייעת לנשים לצאת ממעגל הזנות, תוך מתן מענה טיפולי אישי, וליווי תעסקותי.

בין המנות בתפריט הספיישל תמצאו ברוסקטה רוקפור טבעונית, חמאת שזיפים, תאנה, בלסמי מצומצם, מיקרו בזיל; רביולי פטאייר, קרם לימון ועראק; פילה דג ים צרוב, קרם שורשים וזעפרן, ירקות שורש צלויים, רוטב הדרים וזעפרן ושמן מנטה ועוד. לקינוח יוצעו ארטיק צ'ילי מנגו ושוקולד ובראוניז שוקולד, סורבה בזיליקום ורסיסי קוקוס.

בארוחה השנייה בסדרה תארח פריאל את ברברה צליל (משחקי השף) לערב המשלב את המזרח התיכון וחומרי הגלם המקומיים עם המטבח האירופאי.

בין המנות תמצאו טרטר דג ים וחיטה, אובלט ופרחי בזיליקום; חסה צלויה, חמאה שרופה, חלב אגוזי לוז קלויים ואגוזי לוז בקרמל צ׳ילי; שורט ריב ,צ׳ילי מותסס, פריקה ולאבנה ועוד. לקינוח תוגש עוגת שמן זית צלויה עם גלידת יוגורט וקרמל לימוני.

בערב השלישי תארח פריאל את שפית דנה לי ברמן לארוחה חורפית בהשפעות אירופאיות קלאסיות מאיטליה וצרפת עם פרשנות עדכנית.

בין המנות תמצאו ריזוטו גריסי פנינה וחמאה חומה ושקדי עגל בגלייז שום שחור ופאף גריסי פנינה; קפלטי גבינות רכות עם חמאת אגוזי מלך וברזאולה פיקניה/אקופה ועוד. לקינוח יוגש מלבי פודינג שמן זית עם ריבת הדרים וגלידת מרציפן.

שני-רביעי 21-23.11 18:30 ו-21:00 | 278 ש"ח לסועד | זבולון 25, תל אביב

טאיזו X חנן מרגילן

מסעדת טאיזו של שף יובל בן נריה תארח את מסעדת חנן מרגילן המיתולוגית משכונת שפירא של ארתור וזיוה חנימוב לערב שמפגיש בין המטבח הבוכרי-אוזבקי לאסייתי.

התפריט היצירתי יפגיש בין המטעמים של המטבח הבוכרי לטכניקות האסייתיות על בסיס חומרי גלם מקומיים בהשראת דרך המשי.

בין המנות תמצאו דושפרה מרק בשר עם אסאדו מפורק, קריספי שאלוטס, כיסוני בשר, צ׳ילי מוחמץ ועלי כוסברה; בצלים ממולאים אורז סוגת עגול עם קינמון, תמרינדי, צלעות בקר וטלה, רימונים ושאלוטס; גוז'גיז'ה קונפי שוק אווז עם קשיו מסאללה, עגבניות שרופות, שומן אווז בצל שרוף וצ'אטני עשבים; קבב טלה פארטה הודית עם בצל לבן מוחמץ, כוסברה וסומק ועוד.

בסיום הארוחה יוצע מגש קינוחים ותה עם סטיקי משמש פודינג, פאחלבה, טלומבה, חלבה וסמוסה.

ראשון-שני 27-28.11 | 358 ש"ח לסועד | מנחם בגין 23, תל אביב

פאסטל x זלמניקו

מסעדת פאסטל של השף עטור כוכב המישלן גל בן משה תארח את החמארה היפואית זלמינקו של השף יהודה ארג'ואן לערב בניחוח תוניסאי-צרפתי.

השניים יבשלו ארוחת המשלבת בין פיין דיינינג למסעדות פועלים במחווה למטבח הצפון אפריקאי-תוניסאי עם השפעות מהמטבח הטורקי וטכניקות בישול צרפתיות קלאסיות.

בין המנות תמצאו טארטלטים של טרטר דג עמבה יפנית ובורגול פריך; מלוחייה עם גבינה צלויה על גריל פחמים, עטופה בעלי גפן; פאטה א קרוט תוניסאי – כבד אווז, רייט אווז עטוף קדאיף, חבושים מקורמלים ותאנים; סופריטו שורטריבס, עלי גפן, רכז רימונים, חצילים ותפו"א ועוד.

לקינוח יוגש סלייס פוקאצ'ה עם ג'נדויה, גלידת חמאה חומה ומרשמלו שרוף לצד עוגיות ומרציפנים. וזה מה שקרה בפסטיבל הכמהין במסעדת פאסטל.

ראשון-שני 27-28.11 | 348 ש"ח לסועד | שאול המלך 27, תל אביב

תמנע X ד"ר שקשוקה

מסעדת תמנע המדוברת של השף ניר מסיקה תארח את מסעדת ד"ר שקשוקה המיתולוגית של שף בינו גבסו לערב חד פעמי המפגיש בין המטבח הטריפוליטאי המסורתי לפיין דיינינג יצירתי ומודרני.

בין המנות תמצאו קובנה של תמנע וסלטים של בינו כמו סלט בטטה, צ'רשי, מסייר ופלפל צ'ומה; סשימי אינטיאס כבוש בפלפלים ותבלינים חמים; שרבה מקרוני – פסטה טרייה של ניר, רוטב מרק דגים של בינו; ביס מפרום מהיד של בינו עם קוסקוס, פקיילה, שווארמה וקציפת טחינה ועוד. לקינוח תוגש עבמבר – עוגת שקדים טריפוליטאית לצד רוזטה מסורתית ודייסת גרישה על חלב, פופקורן וקינמון.

ראשון-שני 27-28.11 | 358 ש"ח | לילינבלום 24, תל אביב

קילומטראז' X קיטון

מסעדת קילומטראז' של שף עידן בושארי, זוכה המסעדה הבאה של ישראל, תארח את המוסד האייקוני קיטון לערב שיפגיש בין המטבח היהודי-מזרח אירופאי הקלאסי למטבח הישראלי המודרני.

בושארי יבשל יחד עם אורנה רסקין, הדור השלישי למסעדת קיטון, ארוחת דיאלוג שמחה עם טעמים מנחמים וטוויסט מודרני.

בין המנות תמצאו חלת ויז'ניץ עם מטבלים; סיגר קולסלואו ועוף עם איולי סלרי; מרק עוף עם חוואיג' תימני וקרפלעך עוף; סופריטו שוק אווז קונפי ואטישוק ירושלמי
ועוד. לקינוח יציעו טארט לימון ופטל מיובש או קומפומפי – קומפוט פירות יבשים בבישול ארוך עם קינמון

שלישי-רביעי 29-30.11 | 278 ש"ח לסועד | מלון בראון ברוט, קאופמן 6, תל אביב

האומאמי של מלכות המטבח

סדרת סדנאות במתחם אומאמי בקריית אונו מבית קרסו עם הנשים המובילות בקולינריה הישראלית

במפגש הראשון, סודות המטבח הפרסי, תספר המתכונאית ואשת הקולינריה רותם ליברזון על דרכה המקצועית מעבודה במטבחים בניו יורק ועד טיפול בבישול ותגיש ארוחת טעימות אינטימית של כ-5 מנות מהמטבח הפרסי.

בין המנות תמצאו קוקו סבזי; חורשט חצילים ובשר; גונדי ועוד. לקינוח יוגש מרציפן פרסי ומשקה תפוחים ומי ורדים.

תמרה אהרוני, רותם ליברזון וקרן אגם
תמרה אהרוני, רותם ליברזון וקרן אגם | צילום: חיים יוסף

במפגש השני שנקרא נשואה למאפייה ולעוקבות, תארח הבלוגרית ומותג האפייה קרן אגם ארוחת טעימת בת 5 מנות, תדגים מתכונים קלאסיים שלה ותספר על מאחורי הקלעים של התעשייה.

בין השאר יוגשו בארוחה של אגם פוגאס עם אגוזים, קשקבל, ברי ואורגנו טרי; פוקאצ'ות עננים; חלות בייגלה קלועות וקינוחים כמו עוגת רוגעלך ענקית וטארטים כפריים של אגסים בוניל וקרם שקדים.

במפגש השלישי – לבשל כמו אהרוני, תארח השפית והבלוגרית תמרה אהרוני ערב אינטימי של שיחות ובישולים ממש כמו בבית. בנוסף תגיש אהרוני ארוחת טעימות בת 5 מנות אקלקטיות משלל עדות ישראל.

בין המנות תמצאו גספצ'ו עם טרטר דג ים; דושפרה בויניגרט עשבי תיבול; בורקס מים ולקינוח כנאפה מסורתי.

שני-רביעי 28-30.11, 19:30 | 229 ש"ח לסועד | אומאמי משרד מכירות, יצחק נבון, קריית אונו

סיורים קולינריים ברחבי הארץ

במסגרת הפסטיבל ייערכו מבחר של סיורים קולינריים המשלבים דיאלוג בין העבר, ההווה והעתיד בנצרת, עכו, הרי יהודה ושכונת עג'מי.

בנצרת ייערך סיור צבעוני בהדרכת עזיז בנא עם ביקור ב-6 נקודות בעיר העתיקה ויותר מ-15 טעימות כמו קובה ניה אצל מאהא, טעימות מקומיות ב-JJ סטייקהאוס, קטאייף במילוי אגוזים או גבינה במקום של אבו אשרף ועוד.

בסיור ליקוט בהרי יהודה ייערך סיור בן שעה ורבע בחורש אחר צמחי הבר הגדלים בעונה הזו ושימושיהם במטבח. לאחר הסיור תערך ארוחת שף במטבח של השפית נורית הרץ על בסיס ליקוט עונתי וחקלאות מקומית עם מנות כמו "מקדוס"- חציל מותסס ממולא אגוזי מלך ופיסטוק, חבושים, שמן אריסה, טחינת פיסטוק ומיזונה; מאפה תאנים, קממבר ושומר בר ולקינוח קרם שקדים עם ריבת פטל-זעתר, קראמבל בלוטים, שמן זית ועלי זעתר

בסיור קולינרי בעג׳מי תפגשו מארחים מקומיים מוסלמים, נוצרים ויהודים שיספרו על שכונות עג'מי ונוזהא ועל השינויים לאורך השנים. את הסיור תעביר הדס שמואלי ממיזם התיירות החברתי Nice2Meet.

בין השאר תטעמו בסיור מקלובה ועלי גפן של עליא; פאטייר, כנאפה ומעמולים של ליליאן, מלבי של מאיר ועוד.

בסיור הקולינרי בעכו תסקר הזימית נורית פורן את הפסיפס המיוחד של העיר העתיקה ותעביר מסע מלא צבעים, ריחות וטעמים בין מקומות מפתיעים בשוק למארחים ביתיים מוכרים בעיר.

בין היתר תטעמו עלי גפן, מלפוף, שווארמה, פלאפל וכמובן כנאפה ומלבי לסיום.

חמישי-שישי 24-25.11 | 248-298 למשתתף | נקודת מפגש לכל אירוע תפורסם סמוך לסיור

פרטים נוספים וכרטיסים באתר הפסטיבל

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

פסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2022

ביקרנו בפסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2022 – מה כדאי לאכול?

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל אוטו אוכל 2023 בירושלים

אוטו אוכל 2023: פסטיבל האוכל של ירושלים חוזר – ובגדול

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2023

ויגן פסט 2023: פסטיבל הטבעונות הגדול בעולם מגיע לפארק הירקון

אירועים ופסטיבלים
איתיאלה היאט - "בר מארץ היין" במתחם התחנה ת"א

מרימים לצפון: יקב רמת הגולן, נאופוליטן, מטרלו וכביש 90 מגיעים לת"א

אירועים ופסטיבלים

טרי מהתנור

מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>
מטבח מעבר: לבשל בבית - תערוכה בגלריית אסיף

עוגיות בבוקר, חביתה בערב: המטבח שלפני ה-7.10 בתערוכה חדשה

חדשות האוכל
אסיף, מרכז תרבות האוכל בישראל, משיק לקראת יום השנה ל-7.10 תערוכה חדשה בשם "מטבח מעבר: לבשל בית", המוקדשת לגעגוע למטבח הביתי של מפוני המלחמה >>

מדריכים שאהבתם

חשוב לדעת: איך לנקות קרש חיתוך מעץ או פלסטיק

מדריכים וטיפים

במזווה, במקרר או במקפיא: זו הדרך הנכונה לאחסן סוכר במטבח

מדריכים וטיפים

מה לזלול?