לזלול - מגזין אוכל ישראלי

מי אמר קראנץ': פסטיבל הפיסטוק הראשון מגיע אל שרונה מרקט

שגעון הפיסטוק חוזר במהדורת חורף עם השקת פסטיבל הפיסטוק הראשון של ישראל בשרונה מרקט עם כל קינוחי הפיסטוק הכי שווים במקום אחד
עוגיות פנקייק פיסטוק של גבי גודיז בפסטיבל הפיסטוק בשרונה
עוגיות פנקייק פיסטוק של גבי גודיז בפסטיבל הפיסטוק בשרונה | צילום גיל אבירם
שיתוף

קיץ 2022 ייחקק בדברי הימים של מדינת ישראל כקיץ הגדול של טעם אחד ירקרק במיוחד הלא הוא פיסטוק. מה שהחל עם שלגון חדש מבית נסטלה בשם קראנץ' פיסטוק, הפך עד מהרה לתופעה צרכנית ותרבותית עצומה שבעקבותיה אף התפתח שוק שחור של הזהב הירוק לכל המרבה במחיר.

רוחות הפיסטוק אמנם רגעו מעט ציבורית וגם ניסיונות הרכיבה על הטרנד פחתו אך מתחת לפני השטח כך נראה מבעבעת עודנה תשוקה עזה עם קהילת אוהבי הפיסטוק בישראל שפשוט אינה יודעת שובע.

כעת, אוהד ראוך, מי שהגה ויזם בשיתוף נסטלה את הקראנץ' פיסטוק הנודע, מכריז על הגשמת חלום נוספת שלו ושל רבים נוספים עם השקת פסטיבל ייחודי שיוקדש כולו אך ורק לפיסטוק ויתקיים בשרונה מרקט בתל אביב. וזה מה שקרה ביום הפיסטוק הבינלאומי 2023

פסטיבל הפיסטוק של שרונה מרקט – מה יש לזלול?

פסטיבל הפיסטוק בשרונה מרקט ייפרש על פני יומיים שלמים ובמסגרתו יתאספו מבחר של קונדיטורים, יצרני ממתקים, אופים וכל מי שפיסטוק זורם בדמו מכל רחבי הארץ עם מבחר קינוחים ירוקים להפליא.

סינרול פיסטוק-חלבה של ג'ויס בייקרי בפסטיבל הפיסטוק
סינרול פיסטוק-חלבה של ג'ויס בייקרי בפסטיבל הפיסטוק | צילום: שירן כהן

בין דוכני הפסטיבל תמצאו את ערן שוורצברד שפתח פטיסרי חדש בשרונה מרקט רק בתחילת החודש. שוורצברד יציע קינוח סנדוויץ' סיצילאני מלחמניית בריוש עם וופל פיסטוק קראנצ'י, פירות יער וקרם מסקרפונה.

עוד תמצאו את הדוכן של הולי קראק פאי המדוברים תוכלו לטעום קראק פאי פיסטוק וחמאת פיסטוק או שלישיית מאפינס פיסטוק קלאסי עם יוזו ופטל וגם את גלידריית אוטלו האהובה שתציע את גלידת הפיסטוק המיתולוגית שלה או גלידת פיסטוק לימון (שימו לב לברז השוקולד-פיסטוק שלא ניתן לעמוד בפניו).

גם אשדוד מקבלת נציגות מכובדת בפסטיבל עם סופלה פיסטוק וקרואסון הפיסטוק המגה פופולרי של פנינה פאי ודוכן של מולי גלידריית שף שיגיע עם מגנום פיסטוק קראנץ' עבודת יד גלידת פיסטוק סיציליאנית מוקצפת, ליבת פיסטוק קראנצ'ית ופיסטוקים גרוסים.

מגנום פיסטוק קראנץ' של מולי גלידרייה
מגנום פיסטוק קראנץ' של מולי גלידרייה | צילום: דור פלג

בייקרי ג'ויס ממושב ביצרון יישלחו נציגות בדמות סינרול פיסטוק וחלבה וגם מאפה חמאה כרוך עם גלידת פיסטוק וחן קופרמן יגיע עם עוגיות השוקולד צ'יפס הממכרות שלו בגרסא פיסטוקית במיוחד שחייבים לטעום.

קרואסון פיסטוק של פנינה פאי בפסטיבל הפיסטוק
קרואסון פיסטוק של פנינה פאי בפסטיבל הפיסטוק | צילום: שירן כהן

תמצאו גם עוגת גבינה עם תחתית עוגיית פיסטוק וגנאש פיסטוק או עוגיית פנקייק פיסטוק פריכה במילוי קרם פיסטוק טהור בדוכן של קונדיטוריית גבי גודיז, מלבי פיסטוק סיציליאני וסירופ לימונצ'לו בדוכן של מבאלי ועוד הפתעות רבות ומפתות. כל המנות בפסטיבל הפיסטוק יתומחרו בעלות של עד 35 ש"ח לקינוח.

כזכור, הרומן של ראוך עם פיסטוקים התחיל בזכות עיצובים פיקטיביים לחטיפים קיימים בגרסאות פיסטוקיות שהכין בזמנו החופשי. את העיצובים נהג להעלות לעמוד האינסטגרם המגפה הירוקה וקהילת הפייסבוק אוהבים פה פיסטוק בניהולו.

העיצוב של ראוך לשלגון קראנץ' פיסטוק משך את תשומת הלב של חברת נסטלה שהציעה לייצר את השלגון המציאות והזמינה אותו להשתתף בהליך הפיתוח וההשקה. לאחר ההשקה שתוכננה במקור להיות מהדורה מיוחדת לזמן מוגבל, אזל מלאי השלגונים במהירות והחוסר שנוצר גרם להייפ ענק ברשתות החברתיות.

בסוף חודש אוגוסט הודיעה נסטלה על מלאי אחרון של קראנץ' פיסטוק שיגיע לחנויות ואף החלו לעבוד על פיתוח טעם הקראנץ' הבא בשיתוף פעולה עם קבוצת רעבים ברעבך בפייסבוק.

לפני כחודשיים אף ערך ראוך מיני פסטיבל פיסטוק במסעדת מקס ברנר עם מבחר מנות פיסטוק מושחתות במיוחד. כעת כאמור ייפתח בקול תרועה פסטיבל הפיסטוק הגדול של שרונה מרקט ויאגד לראשונה עשרות קינוחים שעושים כבוד לפיסטוק במקום אחד.

בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות כתב ראוך:

" חלק גדול מאוד ואולי העיקרי שבגללו אני ממשיך לעשות את מה שאני עושה זה האנשים שאני פוגש במהלך הדרך. אז למה לא לאגד את כולםן ולארגן מסיבה גדולה?!

חודשיים של חשיבה, דיוק, ארגון והרבה אנשים שפועלים במרץ, נולד לו פסטיבל שלם שכל כולו על טהרת הפיסטוק בהשתתפות האנשים והמקומות שהכרתי ופגשתי בתחילת ובמהלך הדרך של טירוף הפיסטוק והמגיפה הירוקה"

פסטיבל הפיסטוק של שרונה מרקט | חמישי 17.11 10:00-23:00 | שישי 18.11 9:00-15:00 | קלמן מגן 3, תל אביב | הכניסה חופשית

Picture of בשמת בר עקיבא

בשמת בר עקיבא

בשמת בר-עקיבא היא אשת תוכן מנוסה בשלל תחומים - אבל האהבה האמיתית שלה היא אוכל טוב. לבשמת ניסיון מצטבר של מעל 15 שנה בגופי תקשורת גדולים בישראל. את דרכה העיתונאית החלה כעורכת ב"ידיעות אחרונות" ובהמשך השתלבה במערכת "הארץ". במקביל, עבדה בשנים האחרונות בהוצאת בוטיק שמתמחה בלייף סטייל וקולינריה. בשמת כותבת במגזין לזלול מיום הקמתו ובמקביל מנהלת תוכן בארגון גדול, מבשלת וזוללת, כמובן.
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מסעדת בעתו מארחת את כוכבי משחקי השף

אבק של כוכבים: משתתפי משחקי השף מגיעים לבשל לכם

חדשות האוכל
פסטיבל העגבנייה של שוק האוכל ריחות וטעמים

אדום אדום: מה יש לזלול בפסטיבל העגבנייה הראשון של ישראל?

אירועים ופסטיבלים
Sweeties - פסטיבל הקינוחים המושחתים חנוכה 2022

אהרוני, שפיץ ו-NUNUNU: פסטיבל הקינוחים המושחתים חוזר

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל אוטו אוכל 2023 בירושלים

אוטו אוכל 2023: פסטיבל האוכל של ירושלים חוזר – ובגדול

אירועים ופסטיבלים
גלידת פיסטוק של אוטלו ג'לטו בנמל תל אביב

אוטלו ג'לטו בנמל ת"א מציעה פנטזיה בגביע גלידה

חדשות האוכל
פסטיבל יאם! של רשת מלונות ישרוטל באילת

אוכל, מוזיקה ושמש בחורף: פסטיבל יאם! של ישרוטל יוצא לדרך

אירועים ופסטיבלים
מארז קוקטיילים של ספייסהאוס וכרמלה

איזה שוק: ספייסהאוס וכרמלה משיקים מארז קוקטיילים מרענן

חדשות האוכל
מסעדת מסט - טברנה טורקית אותנטית בתל אביב

איסטנבול פינת לוינסקי: הטברנה הטורקית שמרימה את תל אביב

חדשות האוכל
פסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2022

ביקרנו בפסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2022 – מה כדאי לאכול?

אירועים ופסטיבלים
קראנץ' פיסטוק - עכשיו במקררי הגלידות בפעם האחרונה

בפעם האחרונה: קראנץ' פיסטוק חוזר למקררי הגלידות

חדשות האוכל
קולקציית הטעמים של גלידריית לג'נדה לקיץ 2022

גלידריית לג'נדה מציגה טעמים חדשים לקיץ 2022

חדש על המדף
גלידת קראנץ פיסטוק - השוק השחור

גלידת קראנץ פיסטוק: עכשיו גם בשוק השחור

חדשות האוכל