אספנו את כל הסודות לפירה קרמי וחלק כמו משי

גם אתם יכולים להכין פירה קרמי וחלק כמו משי בבית. מהבחירה והבישול של תפוחי האדמה ועד למעיכה והוספת השומנים. כל הסודות לפירה מושלם.
עדכונים טעימים למייל!

גם אתם תוהים לפעמים למה הפירה שלכם לא יוצא חלק כמו משי וקרמי להפליא כמו במסעדה, למרות שעקבתם אחרי המתכון עד הפסיק האחרון? הסוד להשיג את המרקם המושלם הזה לא נמצא רק במרכיבים אלא בשיטת ההכנה ותשומת הלב לפרטים הקטנים.

הפוסט הבא מוקדש לחשיפת הטיפים המקצועיים והסודות שישדרגו את הפירה שלכם מפירה טוב לפירה יוצא מגדר הרגיל. מבחירה בתפוחי האדמה הנכונים ועד לניואנסים הקטנים במעיכה עצמה. אנחנו כאן בכדי להדריך אתכם צעד אחר צעד בדרך אל הפירה המושלם בכל פעם מחדש.

איך להכין פירה חלק וקרמי
איך להכין פירה חלק וקרמי

עוד טעימה: איך לחמם פירה מאתמול בחזרה למרקם המושלם

איך להכין פירה חלק וקרמי – כל הסודות

בחירת הזן הנכון

הבסיס לכל פירה טוב מתחיל בתפוח אדמה מתאים. בעוד תפוחי אדמה שעוותיים וחלקים מתאימים יותר לסלטים, אלו המכונים קמחיים עם תכולת עמילנים גבוהה, נחשבים כבחירה הטובה ביותר עבור פירה.

תכולת העמילן הגבוהה בזנים אלו, מסייעת לתפוח האדמה להתפרק אל פירה במרקם אוורירי במיוחד. הבחירה בזנים אלו לא רק תסייע בהשגת מרקם קרמי יותר, אלא גם בהטמעה חלקה יותר של החלב והחמאה ומיזוג הטעמים.

בארץ תמצאו אותם בעיקר כזן דזירה או לאורה, עם הקליפה האדומה. ברוב השווקים בישראל, תפוחי האדמה הם ללא זיהוי מיוחד, כך שאם אתם לא בטוחים, העדיפו את הזן עם הקליפה האדומה. ישנם זנים ספציפיים שמתאימים במיוחד לפירה אך נפוצים פחות בארץ כמו רוזט, איידהו או ראטה, בו נעשה שימוש בפירה המפורסם של ז'ואל רובושון.

לא משנה איזה זן תבחרו, העדיפו תמיד תפוחי אדמה מוצקים, ללא סימנים ירוקים או נבטים. תפוחי אדמה טריים ובאיכות גבוהה יהיו בעלי מתיקות טבעית ומרקם קרמי שהכרחי לפירה המשולם.

עוד טעימה: כמה זמן מותר לשמור פירה במקרר?

חיתוך וקילוף תפוחי האדמה

הבחירה האם לקלף את תפוחי האדמה היא עניין של העדפה אישית בעיקר. השארת הקליפה תוסיף מרקם שונה וערכים תזונתיים, אך בכדי לקבל פירה חלק וקרמי, יש לקלף את תפוחי האדמה מראש.

בכדי להבטיח בישול אחיד, מהיר ויעיל של תפוחי האדמה, מומלץ תמיד לחתוך את תפוחי האדמה לגודל אחיד של כ-4-5 ס"מ לפני הכנסתם למים.

בישול תפוחי האדמה

התחילו את הבישול עם מים קרים, בכדי לוודא שתפוחי האדמה מתבשלים באחידות. וודאו שכל תפוחי האדמה מכוסים היטב במים הקפידו תמיד גם להוסיף מלח, ככף על כל 4 ליטר מים. המלח מתבל את תפוחי האדמה ומסייע לפרק אותם. יש מי שמוסיפים למי הבישול גם עשבי תיבול או שום בכדי להטמיע בתפוחי האדמה טעמים נוספים.

לאחר הרתיחה, בשלו את תפוחי האדמה על אש בינונית ברתיחה עדינה כ-15-20 דקות או עד שמזלג חודר בקלות לתפוח האדמה. הזמנים ישתנו בהתאם לכמות תפוחי האדמה שאתם מבשלים או הזן הספציפי. מומלץ להתחיל ולבדוק את מידת המוכנות כמה דקות לפני בכדי למנוע מצב של בישול יתר וספיגת עודף של מים.

סינון הנוזלים

בסיום, סננו היטב את המים והחזירו את תפוחי האדמה לסיר החם בכדי לאפשר ללחות העודפת להתאדות. בכך תוודאו שתפוחי האדמה יספגו היטב את החמאה, החלב או השמנת לאחר מכן. חום גבוה מדי עלול לפרק את תפוחי האדמה יתר על המידה ולפגוע במרקם הפירה.

עוד טעימה: 5 טעויות נפוצות בהכנת פירה שכולם עושים

המעיכה המושלמת

מועך הפירה בו תשתמשו ישפיע משמעותית על המרקם הסופי של הפירה. מועך תפוח אדמה פשוט וקלאסי יספק לרוב מרקם ביתי ומעט גס, כך שבמקרה שאתם מעוניינים בפירה חלק וקרמי, תעדיפו להשתמש במועך תפוחי אדמה עם ידית לחיצה, טוחן ירקות או כל מועך תפוחי אדמה מקצועי אחר.

מועך איכותי אפשר לפרק את תפוחי האדמה לחלקיקים קטנטנים מבלי להפעיל את העמילנים יתר על המידה, מה שהכרחי למניעת מרקם דביק והשגת מרקם קרמי, אחיד וחלק. לאחר המעיכה, תקנו את התיבול עם מלח לפי הטעם ופלפל שחור לעומק נוסף.

הוספת שומן

השומנים שנוסיף לפירה אם זו חמאה, חלב, שמנת, יקבעו את המרקם הסופי שלו ואת פרופיל הטעמים. מומלץ להשתמש בחמאה בטמפרטורת החדר או בחמאה שחוממה מעט ולהוסיף בהדרגה לפירה על מנת ליצור אמולסיה והיטמעות אחידה.

בחרו להוסיף חלב למרקם קליל ואוורירי יותר או שמנת למרקם עשיר וקרמי. מומלץ לחמם מעט גם את החלב או השמנת בטרם ההוספה לפירה בכדי למנוע מתפוח האדמה שמעכתם להתקרר מהר מדי ולהבטיח הטמעה חלקה יותר.

להעמקת הטעמים, שקלו לחמם את החלב או השמנת עם מעט שום, עשבי תיבול או אפילו גבינה לפני ההוספה לתפוחי האדמה המעוכים. תקנו טעמים והוסיפו חמאה, חלב או שמנת על פי המרקם שאליו אתם רוצים להגיע. המתינו מספר דקות בכדי לתת לטעמים להיטמע היטב והגישו חם.

יש לכם טיפ שאף אחד לא מכיר לפירה קרמי וחלק שאי אפשר לעמוד בפניו? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

תפוח אדמה במיקרוגל

בקלי קלות: איך מכינים תפוח אדמה במיקרו?

מדריכים וטיפים
איך לשמור על תפוחי אדמה בחורף

שלא יתקלקלו לכם: איך לשמור על תפוחי אדמה טריים בחורף

מדריכים וטיפים
איך להכין תפוחי אדמה קריספיים בתנור

חובה לנגוס: תפוחי אדמה קריספיים בתנור ששברו את הרשת

מדריכים וטיפים
כמה זמן מותר לשמור פירה במקרר

כמה זמן מותר לשמור פירה במקרר לפני שהוא מתקלקל?

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>
יום כיפור 2024 - זמני הצום וטיפים לארוחה מפסקת

יום כיפור 2024: זמני כניסת ויציאת הצום וטיפים לארוחה מפסקת

מדריכים וטיפים
כל מה שצריך לדעת על יום כיפור 2024 - זמני כניסת ויציאת הצום, איך להתכונן כראוי, מה כדאי לאכול בארוחה מפסקת ואיך לשבור צום בצורה נכונה >>

מדריכים שאהבתם

איך לייבש חסה: כל השיטות המובילות – מדורגות

מדריכים וטיפים

זה עובד: כך תמנעו מעור של דג להידבק למחבת

מדריכים וטיפים

מה לזלול?