זה מתחיל כמו חידה: מה מקבלים כשמכניסים טילון לתוך קוביית קרואסון חמה? התשובה היא "Unicone", הקינוח החדש שיופיע בישראל לשבועיים בלבד ויצר לעצמו שיח עוד לפני שנמכר מאפה אחד. אבל מאחורי השם הקליט והמראה הפוטוגני, מסתתר סיפור על עולם שלם של קינוחים יצירתיים, ועל שיתוף פעולה שהתחיל עוד קודם, בטעמי טירמיסו וסינבון.
בואו נדבר רגע על הקינוח עצמו. הרעיון הוא שילוב של מרקמים וטמפרטורות: קוביית בצק קרואסון עשירה בחמאה, הנאפית במקום ומוגשת חמה. במרכזה, טילון "אקסטרים" של נסטלה, כשהוא נעוץ במהופך, וגביע הוופל שלו מזדקר החוצה כמו קרן.
החום של המאפה מרכך את הגלידה שבתוכו, והביס משלב את הרכות החמאתית, הקרירות המתוקה והקראנצ'יות של הגביע.

טרנד הקינוחים ההיברידיים
אבל כדי להבין מאיפה הוא צץ, צריך לדבר על טרנד הקינוחים ה"היברידיים". זה התחיל בהתפוצצות עולמית אחת, ב-2013, כשהשף-קונדיטור דומיניק אנסל החליט לטגן בצק קרואסון כאילו היה דונאט, ויצר את ה-"Cronut". התוצאה הייתה סנסציה: תורים אינסופיים במנהטן, סיקור תקשורתי עולמי, ולידתו של ז'אנר חדש.
לפתע, כולם רצו לשלב בין קינוחים מוכרים. כך נולדו ה-"Bruffin" (בריוש ומאפין), ה-"Croffle" (קרואסון וופל בלגי), וה-"Suprême", קרואסון עגול וממולא שהפך בעצמו ללהיט. הרעיון המרכזי היה תמיד זהה: ליצור משהו מפתיע, טעים, וכזה שלא ניתן להתעלם ממנו ברשתות החברתיות.
אפילו השנה, ה-"Crookie", קרואסון שנחצה ובתוכו נאפה בצק עוגיות, כבש את פריז ואת טיקטוק בסערה והוכיח שהמגמה חיה וקיימת.
מיקי שמו, נדב בורנשטיין וגלידות נסטלה נפגשים
היוניקון הוא התשובה הישראלית לז'אנר הזה, והוא לא נולד ביום אחד. המקור שלו הוא בשיתוף פעולה שהתחיל לפני מספר חודשים בין 'גלידות נסטלה' לשף-קונדיטור מיקי שמו. תחת המותג "אקסטרים פטיסרי", הם השיקו שני טילונים חדשים שנועדו להביא את עולם הקונדיטוריה האיכותית למקפיא בסופר.
הטעמים שנבחרו היו אקסטרים טירמיסו, עם גלידת קפה ומסקרפונה ושבבי אספרסו ועוגיות, ואקסטרים מאפה קינמון, עם גלידת קינמון עשירה וליבת חלב מרוכז.
ההשקה הזאת היא שהולידה את השלב הבא. במהלך העבודה המשותפת, ועם חיבור לאיש התקשורת והיזם הקולינרי נדב בורנשטיין, עלה הרעיון לקחת את הטילונים האלה ולהפוך אותם לחלק מקינוח חדש, כזה שמשלב את עולמות התעשייה והפטיסרי באופן פיזי.
כך, אחרי שבועות של פיתוח, נולדה קוביית הקרואסון המארחת את הטילון – ה-Unicone.
האסטרטגיה שנבחרה להשקה, בפורמט "פופ-אפ" זמני ונודד, היא חלק בלתי נפרד מהחוויה. זהו מודל שנועד לייצר אירוע ממוקד וקצר מועד, שמעורר סקרנות ומעודד אנשים להגיע לפני שייגמר. זוהי דרך להפוך אכילת קינוח לחוויה ייחודית שצריך "לתפוס".
אז מה מחכה לכם בפופ-אפ?
חמש וריאציות של הקינוח, כשכל אחת מהן מבוססת על טילון אחר ומקבלת ציפוי ייחודי:
-
האקסטרים UNICONE סופלה: עם גנאש שוקולד חלב וסוכריות קונפטי צבעוניות.
-
האקסטרים UNICONE טירמיסו: מבוסס על הטילון של שמו, עם גנאש שוקולד לבן ואבקת קקאו.
-
האקסטרים UNICONE סינבון: גם הוא מבוסס על טילון הסדרה, עם גנאש שוקולד חלב-לבן ושברי וופל.
-
האקסטרים UNICONE בראוניז: לחובבי השוקולד, עם גנאש שוקולד חלב ושברי עוגיות קקאו.
-
האקסטרים UNICONE ריבת חלב: בטאץ' דרום אמריקאי עם גנאש שוקולד לבן ופניני שוקולד חלב.

ימים ושעות פעילות הפופ אפים ברחבי הארץ:
-
12-14.8: קניון עזריאלי, תל אביב
-
15,17,18.8: קניון מלחה, ירושלים
-
19-20.8: קניון חיפה
-
21-22.8: קניון הנגב, באר שבע
פופ אפ ה-Unicone | חודש אוגוסט בקניונים ברחבי הארץ | שעות הפעילות: ימים א'-ה' 13:00-19:00, ובשישי 10:00-15:00 | כשר חלבי