איך להפסיק שיהוקים - 5 מזונות להקלה
קרדיט תמונה – מערכת לזלול

איך להפסיק שיהוקים: 5 מאכלים להקלה מיידית

לא מצליחים להפסיק לשהק? אספנו 5 מאכלים שאפשר למצוא בכל מטבח ויכולים לעזור להקל על התופעה ולעצור שיהוקים ביעילות ובמהירות
שיתוף

תוכן עניינים

שיהוקים, אותן התכווצויות פתאומיות של שריר הסרעפת, יכולות להפוך כל רגע לתערובת של תסכול וקומדיה. כולנו היינו שם, באמצע שיחה, רגע שקט, או גרוע מכך, אירוע חגיגי, כשצליל ה'היק' הבלתי צפוי החל להופיע.

למרות שלרוב הם אינם מזיקים, שיהוקים יכולים להיות מקור לאי נוחות ומבוכה במצבים חברתיים. אבל מה אם המפתח לעצור אותם נמצא במטבח, מסתתר במזווה או במקרר?

כן, מזונות מסוימים, מגובים במסורת ומדע כאחד, יכולים להציע הקלה מיידית מהעוויתות המציקות הללו. בפוסט הבא נצלול לעולם המופלא של השיהוקים ונחשוף 5 מאכלים שיכולים להפסיק שיהוקים במהירות.

עוד טעימה: 5 מאכלים להקלה על נפיחות בבטן

להבין שיהוקים

עוד לפני שנכנס למטבח בחיפוש אחר מזון שיקל על השיהוקים הבלתי פוסטים, כדאי להבין עם מה אנחנו מתמודדים. אנחנו משהקים כששריר הסרעפת, השריר שמפריד בין החזה לבטן, מתחיל להתכווץ באופן לא רצוני. הכיווץ גורם לסגירה מהירה של מיתרי הקול, מה שמוביל לצליל האופייני.

אמנם הסיבה המדויקת לשיהוקים עדיין נחשבת כסוג של תעלומה, אך הם נוטים להופיע פעמים רבות במקרים של אכילת יתר, צריכת מזונות חריפים, שתייה של משקאות מוגזים או בעת תגובות רגשיות פתאומיות כמו התרגשות או לחץ.

אך לא כל השיהוקים נולדו שווים. שיהוקים מדי פעם נחשבים ללא מזיקים ונעלמים מעצמם לאחר כמה דקות. עם זאת, אם השיהוקים נמשכים ומופיעים לעיתים קרובות בצורה כרונית ליותר מ-48 שעות ואפילו למספר חודשים, ייתכן ויש בעיה בריאותית חמורה יותר שמצריכה בדיקה. בשיהוקים הנורמטיביים יותר ניתן לטפל, כך מסתבר, גם בעזרת מספר מוצרי מזון שיכולים להרגיע את הסרעפת המגורה או לקטוע את סבב השיהוקים ולספק הקלה מידית.

עוד טעימה: 5 מאכלים שעוזרים להתעורר בבוקר

5 מאכלים שעוזרים להפסיק שיהוקים

סוכר

כפית סוכר לעצירת שיהוקים
כפית סוכר לעצירת שיהוקים

המאכל הראשון שיכול לעצור שיהוקים הוא מרכיב בסיס פשוט ומתוק שאפשר למצוא בכל מטבח – סוכר. תרופת הסבתא הקלאסית שמציעה לבלוע כפית סוכר היא לא רק מיתוס מתקתק אלא פעולה שמגובה על ידי המדע ברמה מסוימת.

כשאתם בולעים סוכר לבן או חום, המרקם הגרגרי גורם לעצב שאחראי על רפלקס השיהוק להתאפס. המתיקות הפתאומית גם מסיחה את דעת הגוף ומאפשרת לסרעפת המתעוותת להירגע. אם אין לכם מגבלות בריאותיות עם צריכת סוכר, פשוט בלעו כפית סוכר אחת ללא מים כשאתם משהקים והמתינו מספר רגעים.

לימון

פרוסת לימון להפסקת שיהוקים
פרוסת לימון להפסקת שיהוקים

המאכל הבא במלחמה בשיהוקים הוא הלימון עם הטעם העז והחמוץ שיכול להכניס את מערכות הגוף לשוק מהר ולאפס ביעילות את העצבים שגורמים לתופעה. שיטה זו משתמשת באלמנט ההפתעה עם הטעם החמוץ העז שמסיח את מערכות הגוף מהשיהוקים. כל מה שתצטרכו לעשות זה לחתוך פרוסת לימון טרי ולמצוץ את תוכנה או לסחוט לכם מעט מיץ לימון טרי בלי למהול אותו במים ולהמתין מספר רגעים.

חמאת בוטנים

חמאת בוטנים למניעת שיהוקים
חמאת בוטנים למניעת שיהוקים

המוצר הבא ברשימה הוא הממרח העשיר והקרמי האהוב שמככב לא מעט בכריכים. המרקם הסמיך והדביק של חמאת הבוטנים מצריך מעט יותר מאמץ במהלך הבליעה. כשאתם אוכלים חמאת בוטנים אתם למעשה קוטעים את דפוס הנשימה ומכריחים את הסרעפת להתרכז בבליעה. פשוט קחו כפית מלאה בחמאת בוטנים ואכלו אותה לאט תוך כדי לעיסה והמתינו כמה רגעים.

ג'ינג'ר

להפסיק לשהק עם ג'ינג'ר
להפסיק לשהק עם ג'ינג'ר

מזון בסיסי נוסף ביעיל להעלמת שיהוקים הוא הג'ינג'ר, השורש הארומטי שידוע בסגולותיו הרפואיות. מעבר ליכולתו להרגיע את מערכת העיכול, הג'ינג'ר יכול לעזור גם בהרגעת רפלקס השיהוק. הטעם העז והחריף של הג'ינג'ר יכול לפעול גם הוא כהסחת דעת חושית ולעצור את השיהוקים הבלתי נגמרים.

בכדי להשתמש בג'ינג'ר ביעילות למטרה זו, מומלץ ללעוס לאט פיסת ג'ינג'ר קטנה. אם קשה לכם עם ג'ינג'ר נא, תוכלו לשלב אותו במקום בכוס תה. התה יעניק גם אפקט מחמם שיכול להרגיע את הסרעפת ולהקל על השיהוקים הג'ינג'ר יגרה את העצבים בגרון ובפה ויעצור את השיהוקים.

מים חמים ודבש

עצירת שיהוקים עם דבש ומים חמים
עצירת שיהוקים עם דבש ומים חמים

הפתרון האחרון הוא למעשה המשך ישיר של הקודם, שילוב בין מים חמים ודבש. הדבש עם המרקם החלק והצמיגי יכול לעטוף ולהרגיע את הגרון המגורה ולספק הקלה לשיהוקים בעוד המים החמים מרגיעים אף הם את הסרעפת ומפחיתים את העוויתות.

ערבבו היטב כפית של דבש בכוס מים חמים ולגמו לאט. החום והמתיקות יציעו הקלה מידית על רפלקס השיהוק והלגימה והבליעה האיטית תעזור לאפס את קצב הסרעפת.

טיפים נוספים

מלבד שימוש במזונות המוזכרים על מנת לעצור או להקל על שיהוקים, מומלץ לנסות כמה צעדים קטנים אחרים שיכולים לסייע עם התופעה. נסו להקפיד על נשימות עמוקות ואיטיות או להחזיק את הנשימה בכדי להרגיע את השיהוקים. ניתן גם לנסות ולאכול פיסת לחם יבשה מעט, לשתות כוס מים קרים באיטיות או לגרגר מי קרח. זכרו, אם השיהוקים הופכים לתכופים ומתמשכים ליותר מ-48 שעות, מומלץ להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך בכדי לשלול בעיות בריאותיות אחרות.

יש לכם שיטה מנצחת לעצירת שיהוקים מהירה? שתפו אותנו ואת הזללנים בתגובות ועזרו לנו לנשום לרווחה.

מגזין לזלול שואף להעניק לקוראים מידע מבוסס מחקרית תוך קישור למקורות אמינים ומוסמכים בכדי לספק מדריכים וטיפים אמינים ומועילים. עם זאת, התוכן המוצג במגזין הוא למטרות מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מותאם אישית. עיינו בתנאי השימוש המלאים
צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
3 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות בשבילך

חבל לפספס