רול אפס – איפה קונים ואיך מכינים בבית

פרוט רול אפס הפך ללהיט ויראלי ענק בישראל. יצאנו לבדוק מה יש בדיוק ברול אפס, הממתק הפופולרי ששבר את הרשתות החברתיות - ויש גם מתכון.
עדכונים טעימים למייל!

אמנם נדמה שטרנד הרול אפס כבר עבר את שיאו בישראל, אך ההצלחה המסחררת של הממתק הדביק שעשתה שמות כמעט בכל בית ישראלי בחודשים האחרונים (לפחות אלו עם ילדים) השאירה גם את המשפיענים וחוזי הטרנדים המנוסים ביותר מופתעים.

רגע לאחר שהאבק הדביק שקע, צללנו אל ההיסטוריה של הרולאפס, העלייה בפופולריות לאורך השנים עד לטירוף הנוכחי שהחל ברשת החברתית טיקטוק. אה, ויש גם מתכון לרול אפס ביתי לפי הספר.

רול אפס
רול אפס

עוד טעימה: הכל על משקה פריים – השיגעון החדש ברשתות החברתיות,

אז מה זה רול אפס בכלל

רול אפס עשוי מתערובת של סוכר, סירופ תירס, מיץ פרי מרוכז, פקטין, שמן ועוד מרכיבים. את התערובת מחממים ומשטחים על על מצע פלסטיק, חותכים לריבועים ומגלגלים לצורה שמאפשרת לקלף את הממתק מבלי שיידבק לעצמו.

רול אפ אחד מכיל כ-50 קלוריות ומעט ויטמין C וסיבים תזונתיים. בנוסף, לא נעשה בו שימוש בחומרי טעם וצבעי מאכל מלאכותיים אלא רק בטבעיים המגיעים מצמחים ופירות. ברול אפ תות למשל לא תמצאו באמת תות אך הוא כן מכיל מיץ אגסים מרוכז ומיץ סלק לטעם ולצבע.

כיום ניתן למצוא רולאפס בשלל צורות, צבעים וטעמים וגם רול אפס מיוחדים עם "קעקועים" זמניים ללשון ומהדורות לזמן מוגבל בתקופות החגים.

עוד טעימה: איך להכין גלידת קוטג' – הלהיט הקר של טיקטוק

ההיסטוריה של הרול אפס

רול אפס (Fruit Roll Ups) הוא ממתק פופולרי שהושק לראשונה בארצות הברית כבר בשנת 1983. הרול אפס הוא למעשה סוג של לדר פירות שרבים מכם זוכרים מהילדות. מדובר ביריעה דקה של פרי מיובש שהפכה לנפוצה כבר לפני אלפי שנים בתרבויות ובאזורים רבים מסביב לעולם ובעיקר כאן, במזרח התיכון.

למעשה את לדר הפירות המסחרי הראשון בארצות הברית יצרה משפחת מהגרים סורים בניו יורק של תחילת המאה שעברה. המשפחה ייבאה מחית משמש מסוריה ומכרה אותה בחנות המכולת השכונתית בבעלותם.

עד מהרה הפך ממתק הלדר ללהיט מבוקש ושנים לאחר מכן הקים הנכד במשפחה את החברה הראשונה ששיווקה ממתקי לדר פירות עטופים במבחר טעמים.

עוד טעימה: לא מוצאים?איפה קונים קראנץ' קורנפלקס?

עלייתו של הפרוט רול אפס

את הממתק המסחרי המוכר כרול אפס החלה חברת ג'נרל מילס לפתח כבר בשנת 1975. מטרתם היתה לפתח חטיף כיפי וידידותי לילדים על בסיס פרי אמיתי. לבסוף פרוט רול אפס הושק בשנת 1983 לצד מוצרים נוספים עם קמפיינים גדולים בטלוויזיה. רולאפס הפכו תוך זמן קצר ללהיט אצל בקרב ילדים והורים כאחד.

רול אפס – הסיפור מסתבך

לאורך השנים הוגשו מספר תביעות גדולות נגד הממתק הפופולרי בטענה של הטעיית הציבור בכל מה שנוגע לרכיבים ולהשפעות הבריאותיות לאורך זמן. ב-2011 המרכז למדע לתועלת הציבור הגיש תביעה נגד חברת ג'נרל מילס לאחר שהאחרונה טענה כי רולאפס עשויים מפרי אמיתי וכי יש בהם ערך תזונתי חיובי.

התביעה הסתיימה כשלוש שנים לאחר מכן עם הסכמתה של החברה להסיר כמה מן הטענות מהאריזות ומאתר האינטרנט. פרוט רול אפס גם הואשמו ביצירת בעיות דנטליות כמו חורים בשיניים ועששת, זאת בגלל המרקם הדביק במיוחד שנדבק לשיניים ומייצר פלאק.

עוד טעימה: Franui – חטיף פטל קפוא שאתם חייבים לטעום

אז איפה קונים רול אפס?

בשנה שעברה כאמור, חזר הממתק הפופולרי לתודעה ובגדול בזכות הרשת החברתית טיקטוק עם המשתמשת @hollyberry09 שפרסמה וידאו שלה מגלגלת גלידה מהמקפיא בתוך ממתק רול אפס ונוגסת בו רק בכדי לגלות שהקור של הגלידה שינה את מרקם הרולאפ לקראנצ'י ומפתיע במיוחד.

הסרטון הפך תוך זמן קצר ללהיט ענק עם עשרות מליוני צפיות ואלפי תגובות. תוך כמה ימים משתמשים רבים העלו אף הם את החוויה שלהם בהכנת ואכילת רול אפס עם גלידה במגוון טעמים וצורות, כולל אין ספור משפיעני רשת וסלבס שרצו לנסות את הפלא החדש והמקורי בעצמם.

הניגוד בין המעטה הקשיח והפציח לבין הגלידה הרכה שנמסה בפה, הציתה את דמיונם של הגולשים שהיו חייבים להשיג לעצמם רול אפס בכדי להשתתף בתופעה הוויראלית גם כן.

בישראל הפכה התופעה לטרנדית במיוחד עם חוסר משמעותי במוצר ברשתות השיווק, מחירי ספסרות שהגיעו לעשרות שקלים ליחידה, ניסיונות שכשלו להברחות ענק של הממתק המבוקש שעשו הדים גם בתקשורת העולמית.

לבסוף, לאחר שהממתק הציף את השוק לאחר משלוח גדול שהגיע לארץ בייבוא רשמי, המחיר חזר לשפיות ונמכר בשקלים בודדים בלבד, גם במשלוח רול אפס עד הבית דרך וולט

הממתק זכה לביקורת גדולה גם בקרב מומחים לתזונה שהזהירו מפני הערכים התזונתיים הנמוכים והרכיבים המזיקים שמכיל הממתק התעשייתי ועל הבעיות שהוא יכול לגרום לשיניים ולחלל הפה. משרד הבריאות בישראל אף הגדיל לעשות והוציא הודעה מיוחדת המזהירה את ההורים מפני הממתק החדש וצריכתו על ידי ילדים.

מתכון לרול אפס ביתי

עם עליית הפופולריות של רול אפס והמחסור שהתפתח בשווקים, נוצר ביקוש למתכונים שיאפשרו להכין ממתק רול אפס בבית בלי חומרים תעשייתיים וכימיקלים המזיקים לגוף. בכדי להכין רול אפס בבית תצטרכו 3 מרכיבים בלבד – פרי קפוא לבחירתכם, מיץ לימון ודבש.

רכיבים

  • 2 כוסות פרי קפוא לבחירה – למשל תותים או פטל
  • 2 כפות מיץ לימון טרי
  • 2 כפות דבש – אפשר גם מייפל או סוכר
רול אפס ביתי
רול אפס ביתי

הוראות הכנה

  1. חממו את התנור ל-75 מעלות והכינו תבנית עם נייר אפייה.
  2. רסקו את הפירות הקפואים בבלנדר או מעבד מזון עד להגעה למרקם אחיד וחלק. אם המרקם סמיך מדי, ניתן להוסיף מעט מים.
  3. הוסיפו מיץ לימון ודבש והפעילו שוב את הבלנדר עד לאיחוד. בשלב הזה ניתן לטעום ולאזן את המתיקות לפי רצונכם.
  4. מזגו את מחית הפרי על התבנית עם נייר האפייה ומרחו לשכבה דקה ואחידה בעזרת לקקן, בערך 3 מ"מ.
  5. הכניסו לתנור למשך 3-4 שעות ואפו את הרול אפס עד שכבר הוא אינו דביק למגע.
  6. הוציאו לתנור לצינון בטמפרטורת החדר וחתכו לרצועות.

ניתן לשמור את הרול אפס לאחר שהתקררו בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר עד לחודש ימים. ניתן גם לשמור בקופסא אטומה מרופדת במגבות נייר במקרר עד לחודשיים או במקפיא עד לשנה.

תוכלו כמובן לשדרג את הרול אפס על פי טעמכם. לערבב בין מגוון פירות אוהבים, להוסיף תמציות טעם ותבלינים כמו וניל או קינמון ועוד רכיבים כיד הדמיון. תוכלו גם ליצור צורות שונות ולפזר שלל תוספות מעל הרול אפס לפני האפייה, משבבי קוקוס ועד לשוקולד צ'יפס ואגוזים קצוצים.

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

1 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

תערובת תבלינים של טוויקס

חדש: תערובת תבלינים של טוויקס לארוחה הבאה שלכם

חדשות האוכל
דומינוס וסוויטוויט משיקים סוויטבוקס מאנצ'ים מושחת

סוויטבוקס מאנצ'ים: מארז מושחת של דומינוס וסוויטוויט

חדש על המדף
חדש על המדף לחגים

כריות מרשמלו, שוקו בזוקה וחטיפים מתוקים לחגים

חדש על המדף
פאי ריסס חמאת בוטנים משפחתי

חדש על המדף בארה"ב: פאי ריסס חמאת בוטנים משפחתי ענק

חדשות האוכל

טרי מהתנור

קולקציית העוגות והקינוחים של ביסקוטי לראש השנה 2024

מלכת הדבש: ביסקוטי מציגה קולקציית עוגות וקינוחים מפתה לראש השנה

חדשות האוכל
לא התארגנתם על עוגה לראש השנה? רוצו לבדוק את קולקציית העוגות והקינוחים עתירת הדבש של קונדיטוריית ביסקוטי למרכז שולחן החג >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

בדקנו: זו הדרך הנכונה לאחסן תירס טרי במקרר

מדריכים וטיפים

חובה לנגוס: תפוחי אדמה קריספיים בתנור ששברו את הרשת

מדריכים וטיפים

מה לזלול?