על הגריל ועל האש: איך למנוע מבשר להידבק לרשת מנגל

יום העצמאות עוד רגע כאן ועונת המנגל נפתחת בסערה. הטיפ הבא יעזור למנוע מבשר להידבק לרשת הגריל שלכם, גם אם אין בצל בסביבה .
עדכונים טעימים למייל!

יום העצמאות ממש מעבר לפינה וההכנות לפתיחת עונת המנגלים מגיעות לשיאן. בין אם מדובר במנגל פשוט או גריל רציני יותר, כולנו מכירים את הצורך להכין את רשת המנגל לפני שמונחים עליה לאחר כבוד הבשרים השונים בכדי למנוע הידבקות.

בעוד סטייקים ובשרים שמנים יותר לא נדבקים לרשת בדרך כלל, הבעיה מתחילה כשמנסים לצלות על הגריל בשרים רזים יותר, כמו חזה עוף למשל.

איך למנוע מבשר להידבק לגריל
איך למנוע מבשר להידבק לגריל | תמונה: מערכת לזלול

השיטה המוכרת והנפוצה ביותר למטרה זו ולניקוי כללי של הרשת היא שימוש בבצל חי. תהליך הניקוי כולל שפשוף של חצי בצל חי על פני הרשת כשהגחלים לוהטות וטאץ' נוסף בכל פעם שהבשר מתחיל להידבק שוב.

כל מדריכי הניקיון והטיפים הכי שווים באינסטגרם של לזלול

אך מתברר כי את המאפיינים הטבעיים שהופכים את הבצל לפתרון יעיל למניעת הידבקות בשר לרשת המנגל ניתן למצוא גם בירקות חיים אחרים שאפשר למצוא פעמים רבות מככבים בעל האש המסורתי.

כשמשפשפים את הבצל על הרשת מעל הגחלים הלוהטות מתקבל אפקט דומה לשטיפה במים רותחים בזכות תכולת המים הגבוהה בבצל, מה שמקל על הסרת השומנים והלכלוך. תכולת המים הגבוהה בצירוף השמנים הטבעיים בבצל יוצרים שכבת הגנה דקה על גבי הרשת ובכך מונעים מהבשר להידבק.

אם אם כבר הדלקתם את הפחמים, התחלתם בנפנופים ורק ברגע האחרון גיליתם שאין לכם בצל בנמצא או שאתם סתם לא אוהבים את הטעמים והריחות הדומיננטיים שהבצל מעניק לבשר שנצלה על המנגל לאחר מכן, תוכלו להשתמש בחומר גלם פופולרי אחר, הלא הוא תפוח האדמה.

עוד טעימה: איך להכין תפוח אדמה במיקרו וגם – הדרך הקלה לקילוף תפוח אדמה

מה מה? תפוח אדמה

גם תפוח אדמה יוצר את אותה שכבת הגנה דקה על גבי רשת המנגל שמונעת מבשר להידבק בזמן הצלייה בזכות תכולת העמילן הגבוהה שבו.

כל מה שתצטרכו לעשות זה לחתוך תפוח אדמה חי לחצי, לתקוע בו מזלג לעומק ולשפשף את הצד החשוף על רשת המנגל. לאחר השפשוף תוכלו להניח בשר על המנגל ולצלות אותו מבלי שיידבק לרשת.

קחו בחשבון שמאחר ותפוח אדמה דחוס יותר מבצל, השמנים הטבעיים בו משתחררים בקצב איטי יותר, מה שאומר שתצטרכו לשפשף את תפוח האדמה מעט יותר זמן על רשת הגריל על מנת ליצור את אותה שכבת הגנה.

עוד טעימה: כל כמה זמן צריך להפוך סטייק בזמן הצלייה?

איך לשמור על רשת גריל נקייה

מעבר לשימוש בבצל או בתפוח אדמה, חשוב לשמור על תחזוקה וניקיון של הרשת לאחר כל שימוש בכדי למנוע הצטברות שומנים ולכלוך. עקבו אחר הכללים הבאים בכדי לשמור את רשת הגריל של המנגל נקייה לאורך זמן.

  • לפני שאתם מדליקים את האש ולאחר שאתם מסיימים את השימוש בו, העבירו מברשת מתאימה בכדי להסיר שאריות מזון ולכלוך שנדבק לרשת.
  • אם יש לכם שליטה על הטמפרטורה, שמרו עליה ממוצעת ככל האפשר. טמפרטורה נמוכה מדי תגרום לבשר להידבק ולשומן להצטבר בקלות יותר על הרשת וטמפרטורה גבוהה תשרוף את הבשר ואת התבלינים.
  • מנסים להפוך את הבשר והוא נדבק? הניחו לו לעוד כמה דקות ונסו שוב. לפעמים הבשר צריך להגיע לדרגת עשייה גבוהה יותר על מנת להשתחרר בקלות מהגריל.
  • אם רשת המנגל כבר התכסתה לעייפה בשומנים ולכלוך, השרו אותה במים חמים וסבון כלים למשך שעה, שפשפו עם ספוג וייבשו היטב.

מכירים שיטות נוספות? שתפו אותנו ואת הקוראים בתגובות

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

3 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

חטיף בננית וחטיף תותית במהדורה חדשה

אחוה מציגים: חטיף בננית ותותית – הקאמבק

חדש על המדף
מישו מלך הקבב מגיע למסעדת פורטר אנד סאנס

מלך הקבב: הגריל הרומני של מישו עושה קאמבק חד פעמי

חדשות האוכל
כמה קלוריות יש בשווארמה?

פיתה או לאפה: כמה קלוריות יש בשווארמה?

מדריכים וטיפים
ניקיון כוסות זכוכית עכורות

איך לנקות כוסות זכוכית עכורות: המדריך להחזרת הברק

מדריכים וטיפים

טרי מהתנור

תפריט קינוחים אמנותי במסעדת פאסטל

לזלול אמנות: מסעדת פאסטל משיקה תפריט קינוחים יצירתי במיוחד

חדשות האוכל
מסעדת פאסטל המוערכת משיקה שיתוף פעולה חדש עם מוזיאון תל אביב בדמות תפריט קינוחים יצירתי במיוחד. זה מה שתוכלו לזלול >>
מרק ירקות לשבירת צום יום כיפור

5 מאכלים מומלצים לשבירת צום יום כיפור שלא מכבידים על הבטן

מדריכים וטיפים
בכדי הימנע מבעיות עיכול לאחר יום כיפור, חשוב לשבור את הצום בצורה נכונה ולהקפיד על מזונות מתאימים. אספנו 5 מאכלים שכדאי לצרוך לאחר הצום. >>

מדריכים שאהבתם

החיפזון מהשטן: הטעות שכולם עושים בצליית בשר

מדריכים וטיפים

פריך ולוהט: זו הטמפרטורה המדויקת לטיגון שניצל מושלם

מדריכים וטיפים

מה לזלול?