שף אלעזר טמנו מציג: פופ אפ אפריקאי עם בראנץ' מסקרן במיוחד

שף אלעזר טמנו חוזר עם סטודיו גורשה לפופ אפ של חודש שלם עם תפריט פאן אפריקאי ייחודי ובראנץ' שבת פיוז'ן אתיופי יוצא דופן בבית הקוקיה ביפו.
עדכונים טעימים למייל!

שף אלעזר טמנו חדר לתודעה לפני כשנתיים כשהשתתף בתוכנית הריאליטי של רשת "המסעדה הבאה של ישראל". סטודיו גורשה של טמנו בלט בין המתחרים בזכות מטבח הפיוז'ן האפריקאי הייחודי ששילב בין קלאסיקה ומסורת לבין העולמי, העכשווי והישראלי.

מלבד סטודיו גורשה שכיכבה בתוכנית, טמנו עבד במסעדות נחשבות בעיר כמו דלידה וכסו שף בג'ורג' וג'ון, זאת במקביל לחקר מעמיק של המטבח האפריקאי ויצירת אמנות שמתכתבת עם התשוקה שלו לקולינריה.

פופ אפ פאן אפריקאי של אלעזר טמנו בקן הקוקיה
פופ אפ פאן אפריקאי של אלעזר טמנו בקן הקוקיה | צילום: דנה חי

מי שירצה לטעום מהיצירות של טמנו וסטודיו גורשה, יוכל לעשות זאת בחודש הקרוב (10.7-3.8) בחלל האירועים "קן הקוקיה" ביפו, שם ייערך פופ-אפ מסקרן במיוחד עם תפריט ערב עשיר בכל רביעי וחמישי ובראנץ' שבת יוצא דופן. כל זאת לצד תפריט יין מותאם באוצרות של הגפן – חצר יין מקומי.

בתפריט שלו הוא מציע מגוון מנות המשלבות בין המטבח האתיופי למטבחים אפריקאים אחרים, מגאנה וניגריה ועד לסודן ואריתריאה. את כל אלו הוא משלב גם עם טעמים אירופאיים, קריביים וישראליים של כאן ועכשיו.

תפריט ערב פאן אפריקאי

בתפריט הערב תמצאו בין השאר דאבו – לחם אתיופי מתובל וחמאת צ'וו; שיפוד אינגודיי – מיקס פטריות צלויות עם קרם שירו, סלסה ירוקה, טחינה ופרוסת דאבו; סלט מנגו עם לליק, ויניגרט מנגו ואוואזה, בצל סגול, עשבים ואגוזים מקורמלים בצ'ו או קרפצ'יו דובה עם דלעת מעושנת, חמאת חילבה, רוטב חרדל חריף ושומשום קלוי

עוד תמצאו קורקט דיניצ' תפוח אדמה ומוצרלה עם קטשופ אוואזה, פסטו שומשום וברזאולה; קיטפו טרטר בקר בחמאה מזוקקת, ממרח פשתן, איולי ליים וקריספי תפוח אדמה על אנג'רה; טרטר דג מאגם אוואסה ברוטב דלעת מוחמצת, שמן ברברה וקרקר טף; כיסון אנג'רה פריכה במילוי תבשיל שפונדרה חריף, קם תירס וסלסת אנג'רה

וזה עוד לא הכול – תוכלו לטעום גם אסא טיבס עם קריספי פיש, קרם עגבניות שרי ונוג, אוואזה, איולי ליים ועלים פריכים על אנג'רה ושיפוד סינטה ושומן טלה בגלייז תמרהינדי וסלסת אנג'רה.

לקינוח יוצעו מילפיי שומשום עם שכבות טוויל מקמח טף, פטיסייר שומשום, קרמל שומשום מלוח וריבת תותים ומארה – טארט דבש אתיופי עם חמאה חומה, הל אתיופי וקציפת יוגורט. כל זאת בליווי של בירה או אוזו אתיופי ותפריט יין מותאם. המחירים נעים בין 38-69 ש"ח למנה.

ומה יש לזלול בבראנץ'?

באפרו בראנץ' בשבת תמצאו מנות כמו שירו פטריות עם חומוס אתיופי אדום, מיקס פטריות צלויות, טחינה, שמן ברברה ודאבו; ברוסקטת גומבו עם בריוש צלוי, רוטב פלפלים, שרימפס, איולי סלרי, במיה תירס ושמן שרימפס וג'ולוף שניצל – תבשיל פתיתים ברוטב פלפלים מעושן, שניצל, רוטב שמנת חמוצה ואנשובי.

פופ אפ פאן אפריקאי של אלעזר טמנו בקן הקוקיה
פופ אפ פאן אפריקאי של אלעזר טמנו בקן הקוקיה | צילום: דנה חי

עוד בתפריט הבראנץ' – בוקולו תירס מעושן בפחם עם קרם תירס, סלסת אנג'רה וחמאת צ'וו; קיטפו טרטר בקר בחמאה מזוקקת עם ממרח פשתן, איולי ליים וקריספי תפוח אדמה על אנג'רה; טרטר דג מאגם אוואסה עם רוטב דלעת מוחמצת, שמן ברברה וקרקר טף; גספאצ'ו עגבניות צהובות עם סלט ענבים חריף, אורוגולה ובצל סגול ושיפוד אוצ'ולוני – שיפוד פרגית בגלייז תמרהינדי, רוטב בוטנים אפריקאי וסלט בוטנים מעושן על אנג'רה.

בקינוחים תמצאו מארה – טארט דבש אתיופי עם חמאה חומה, הל אתיופי וקציפת יוגורט; עוגיית בוקולו – עוגיית תירס חמה עם שוקולד לבן מקורמל לצד בונה – קפה אתיופי בקלייה ביתית. ברקע ינגן דיג'יי באווירת שבת ואת הקירות יעטרו שלל הדפסים של טמנו שנוצרו עבור יריד "צבע טרי" בשנה שעברה.

אלעזר טמנו מגיע לקן הקוקיה | עולי ציון 26, יפו | רביעי-שבת 10.7-3.8 | רביעי-חמישי מ-18:00 | שבת 11:00-17:00 | פרטים והזמנות באתר אונטופו

הרשמו לניוזלטר לזלול

הרשמו בחינם לניוזלטר של לזלול ועקבו ברשתות החברתיות. כל חדשות האוכל, סקירת מסעדות ואירועים, מדריכים וטיפים לבישול ואפייה, מתכונים ויראליים ומוצרים חדשים על המדף!
עקבו אחרי לזלול ברשתות החברתיות

התגובות שלכם

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

זופה אמריקנו - פופ אפ איטלקי-אמריקאי

זופה אמריקנו – פופ אפ איטלקי-אמריקאי מושחת נוחת בת"א

אירועים ופסטיבלים
מסעדת בנג'מין בהוד השרון

הוד השרון מתחדשת עם בנג'מין – ביסטרו ישראלי של שף דניאל שליט

חדשות האוכל
מסעדת מנרה הכשרה בתל אביב

נפתחה מסעדת מנרה הכשרה על חוף ימה של תל אביב

חדשות האוכל
נטפליקס פותחת מסעדת פופ אפ

נטפליקס מציגה: מסעדת פופ אפ מהסרטים עם השפים הגדולים

חדשות האוכל

טרי מהתנור

נאיפה מולא מארחת לארוחה אינטימית בביתה

במטבח של נאיפה מולא: ארוחות אינטימיות אצל השפים הגדולים בישראל

אירועים ופסטיבלים
מתומר טל ורותי ברודו ועד לנאיפה מולא ומושיקו גמליאל: סן פלגרינו משיקים סדרת ארוחות פיין דיינינג אינטימיות בבתי השפים המובילים בישראל >>
פיסס (Pieces) של בן אנד ג'ריס

על המדף: מגנום סנדוויץ', בן & ג'ריס, פתי בר קוקיז או פאנטה מהאייטיז

חדש על המדף
עוגיות פתי בר וקרמוגית בטעמים, גלידות מפתיעות של בן אנד ג'ריס ומגנום, פאנטה במהדורת פקמן, משקאות מוגזים של נורדיק מיסט ועוד חדשים על המדף >>

מדריכים שאהבתם

חשוב לדעת: איך לנקות מכתש ועלי ולשמור עליהם לטווח הארוך

מדריכים וטיפים

זו הסיבה שאסור לשמור עגבניות טריות במקרר

מדריכים וטיפים

מה לזלול?