לזלול - מגזין אוכל ישראלי

יצאנו לזלול: מה אסור לפספס בפסטיבל הגלידה הראשון של ישראל

פסטיבל הגלידה 'שוק Freeze' מגיע לראשונה לשוק הנמל בנמל תל אביב עם שלל גלידריות ויצרנים מקומיים ומגוון גלידות בטעמים שלא פוגשים כל יום
פסטיבל הגלידה בשוק הנמל בתל אביב
פסטיבל הגלידה בשוק הנמל בתל אביב
שיתוף

כשהטמפרטורות של הקיץ הישראלי שוברות שיאים של כל הזמנים, קשה לחשוב על אירועים שיגרמו לנו לצאת מהמזגן לחרף נפשנו ורגלינו למענם בשמש הקופחת של אוגוסט. אך עם כל הכבוד לגל החום הלוהט, כשסיפרו לנו על פסטיבל הגלידות הראשון של ישראל בשוק הנמל בנמל תל אביב, לא חשבנו פעמיים.

פסטיבל שוק Freeze בשוק הנמל שסיים את יומו הראשון והמוצלח ממש היום, יתקיים גם מחר (חמישי 3.8) בין השעות 17:00-22:00, כך שיש לכם עדיין הזדמנות לשוטט בין שלל דוכנים מפתים ולטעום מגוון גלידות ייחודיות של מיטב היצרנים מרחבי הארץ בתזמון מושלם עם החום הכבד של אוגוסט.

ברחבת שוק הנמל של תל אביב יוצבו מבחר עגלות וויטרינות עמוסות גלידות איכות יצירתיות ממיטב הגלידריות של יצרנים קטנים וייחודיים מכל רחבי הארץ. מגלידת צנוברים וגלידת לחם וחמאה מסקרנות ועד גלידה לבנונית מחלב עיזים או גלידת עוגת גזר מפתיעה במיוחד.

פסטיבל הגלידה הראשון בשוק הנמל של תל אביב
פסטיבל הגלידה הראשון בשוק הנמל של תל אביב | צילום: מערכת לזלול

פסטיבל הגלידה – מי במשתתפים?

בין הגלידריות התל אביביות שמככבות בפסטיבל הגלידה של שוק הנמל תמצאו את סופטי המסקרנת מרחוב יהודה המכבי בצפון הישן שמגישה גלידה אמריקאית רכה עם שלל תוספות ובמבחר טעמים כמו לוטוס, נוטלה, פיסטוק ויוגורט ואת בונה בונו המדוברת מרחוב הרצל עם גלידת חמאה חומה ופקאן, גלידת שמנת חמוצה וגלידת עוגת גזר ששמה יצא למרחקים.

עוד בגזרת המקומיות בפסטיבל תמצאו את גלידריית ארטה המוערכת של סטפניה ומרקו ממילאנו עם טעמי גלידה מסקרנים כמו לחם וחמאה; תאנים מקורמלות ואגוזי מלך ועוגת מרקו בטעמי פירות יער עמוקים ואת פינולי מכיכר דיזנגוף שיציעו גלידת ג'לטו מסורתית בטעמי צנובר, עוגיות אמסטרדם מסקרפונה ועוד הפתעות.

גלידת גבינת עיזים על קינוח לבנוני בפסטיבל הגלידה
גלידת גבינת עיזים על קינוח לבנוני בפסטיבל הגלידה | צילום: מערכת לזלול

רגע לפני שיוצאים מהעיר תוכלו גם לטעום את הגלידות של מיסטיק של מרק שטיקמן שעלה מפריז לפני 8 שנים ופתח גלידרייה שיקית במיוחד ברחוב דיזנגוף עם טעמים לא שגרתיים כמו נוגט צרפתי, דבש ומי זהר עם שוקולד ושקדים מקורמלים, מאצ'ה וסורבה לימון.

גם יצרני גלידה מחוץ לתל אביב יזכו לנציגות בפסטיבל הגלידה עם מגוון גלידות מפתות במיוחד. בין השאר תמצאו את גלידות השמנת של אמיליה מהטיילת של נתניה בטעמים ייחודים כמו אייריש קרים עדין וגלידת חלב קורנפלקס ואת הגלידות של גליאלה מעוטף עזה שיציעו בין השאר גלידת אגוזי לוז קלאסית.

מיני מלטס בפסטיבל הגלידה בנמל
מיני מלטס בפסטיבל הגלידה בנמל | צילום: מערכת לזלול

גם פרח רסלאן שהביאה לשוק את הלהיט הכנאפה כעכ זה מכבר תגיע לפסטיבל עם גלידת עיזים שתוגש על קינוח לבנוני פיסטוקי במיוחד. חובבי הטרנדים לא יוותרו כנראה על העגלה של מיני מלטס עם כדורי גלידה זעירים במבחר טעמים כמו בננה ספליט, שוקולד, צמר גפן מתוק, סורב מנגו ועוד.

מלבד כל אלו תמצאו גם את הדוכן של שטפן בייקרי וגלידריה אוסטרית שיציע את ה"קייזר שמרן" – קרעי פנקייק אוורירי ונימוח המוגש עם גלידה כחולה בטעם וניל שצבעה מתקבל מפרח אפונת הפרפר; עגלת אפוגטו של קפה דיאמה; גלידת מוצ'י יפנית של אוקי דאקי ונציגות של גלידריית ציגה מירושלים.

עוד טעימה: נונו ג'וזף – גלידריה חדשה ומסקרנת בראשון לציון

פסטיבל הגלידה של שוק הנמל – יצאנו לזלול

הגענו לפסטיבל הגלידה קצת אחרי השעה שש בערב כשהשמש עדיין לא ויתרה על הפגנת כוח מרשימה. דוכני הגלידריות השונות כבר המו בזללנים סקרנים שליקקו גלידות מפתות וקרירות במיוחד.

התחלנו עם גלידת צנובר של פינולי שהייתה יוצאת דופן ומפתיעה עם מתיקות מעודנת וארומה שלא שוכחים מהר ומשם המשכנו לדוכן המהולל של פרח רסלאן לטעום גלידת חלב עיזים עדינה להפליא שהונחה אחר כבוד על קינוח פיסטוק עם טעמים קלאסיים שאי אפשר לטעות איתם.

גלידת עוגת גזר של בונה בונו
גלידת עוגת גזר של בונה בונו | צילום: מערכת לזלול

זללנו גם את ה"קייזר שמרן" של שטפן בייקרי עם כמות לא מבוטלת של פיסות פנקייק נימוחות שהתערבבו עם גלידת וניל כחולה ומסקרנת לכדי קינוח מושחת במיוחד ואת המיני מלטס במיקס טעמים שהתגלה כלהיט לא קטן בזכות המרקם הכיפי של כדורי הגלידה הזעירים והקפואים.

אהבנו במיוחד את גלידת עוגת הגזר של בונה בונו שהייתה מאוזנת ומדויקת עם טעמים שיכבשו את כל חובבי עוגות הגזר באשר הם ואת גלידת ה"סופט סרבד" של סופטי שהצטיינה במרקם רך ומתיקות שהשתלבה היטב עם התוספות הנדיבות ועשתה לנו חגיגה של מרקמים וטעמים בפה.

גלידת תותים בשמנת של סופטי
גלידת תותים בשמנת של סופטי | צילום: מערכת לזלול

עם 'בריין פריז' קל ומלאי סוכר מוגבר בדם טיילנו לאורך המזח לעת שקיעה וחזרנו הביתה שמנמנים ומרוצים היישר למזגן, בכל זאת, אוגוסט.

פסטיבל שוק Freeze – פסטיבל גלידה בשוק הנמל | האנגר 12, נמל תל אביב | רביעי-חמישי 2-3.8 | 17:00-22:00 | הכניסה חופשית

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
6 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

Summer Truck משאית הקפה של נספרסו

Summer Truck: משאית הקפה של נספרסו מגיעה לתל אביב

אירועים ופסטיבלים
בית הקברות לטעמים של בן אנד ג'ריס

אבל מתוק: בית הקברות לטעמים של בן אנד ג'ריס

חדשות האוכל
מסעדת בעתו מארחת את כוכבי משחקי השף

אבק של כוכבים: משתתפי משחקי השף מגיעים לבשל לכם

חדשות האוכל
גלידת פיסטוק של אוטלו ג'לטו בנמל תל אביב

אוטלו ג'לטו בנמל ת"א מציעה פנטזיה בגביע גלידה

חדשות האוכל
גלידת אוראו וגלידת מילקה של נסטלה

אוראו, מילקה וקרמל: טעמנו את הגלידות החדשות של נסטלה

חדש על המדף
מארז קוקטיילים של ספייסהאוס וכרמלה

איזה שוק: ספייסהאוס וכרמלה משיקים מארז קוקטיילים מרענן

חדשות האוכל
איך מכינים גלידת קוטג' של טיקטוק

איך להכין גלידת קוטג': הלהיט הויראלי ששיגע את טיקטוק

מדריכים וטיפים
מסעדת מסט - טברנה טורקית אותנטית בתל אביב

איסטנבול פינת לוינסקי: הטברנה הטורקית שמרימה את תל אביב

חדשות האוכל
גלידריית בונה בונו בתל אביב

בואנה איזו גלידה: גלידריית בונה בונו כובשת את תל אביב

חדשות האוכל
בן אנד ג'ריס מנטה עוגיות

בן אנד ג'ריס מנטה עוגיות – גלידה חדשה לחורף

חדש על המדף
בן & ג'ריס שוקולד צ'יפס בצק עוגיות Core

בן אנד ג'ריס משיקים טעמי בצק עוגיות חדשים

חדש על המדף
בן אנד ג'ריס X שוקולד טוני'ס למען סיום העבדות

בקרוב: שוקולד טוני'ס וגלידת בן אנד ג'ריס מאחדים כוחות

חדשות האוכל