כמה קלוריות יש בשווארמה?
קרדיט תמונה – Pexels

פיתה או לאפה: כמה קלוריות יש בשווארמה?

שווארמה היא אחת המנות הפופולריות והאהובות בישראל אך גם בעלת ערך קלורי גבוה במיוחד. כמה קלוריות יש בפיתה שווארמה, לאפה ובצלחת?
שיתוף

תוכן עניינים

אין ספק ששווארמה בפיתה או בלאפה או אפילו בצלחת מככבת תדיר בפנטזיות הקולינריות הממוצעות של הזללן הממוצע כשהרעב תוקף אותם בפתאומיות באמצע היום (או הלילה).

אמנם הגילטי פלז'ר הזה במהותו הוא לא משהו שחושבים עליו יותר מדי אלא בא על מנת לספק יצר רגעי של תאוות בשרים, אך כדאי לדעת כמה דברים על הערכים התזונתיים והמחיר הקלורי של שווארמה בפיתה, שווארמה בלאפה וגם בצלחת.

עוד טעימה: אז כמה זמן לבשל ביצה קשה למידה הרצויה?
וגם – כמה קלוריות יש במשולש פיצה?

כמה קלוריות יש בפיתה שווארמה?

הערכים הקלוריים משתנים לכאן או לכאן כמובן בהתאם לסוג הבשר (שווארמה כבש למשל מכילה פחות קלוריות מהודו, עוף או בקר) ובתוספות השונות.

במנת שווארמה בפיתה תמצאו לרוב כ-150 גרם בשר השווים לכ-200-250 קלוריות והפיתה עצמה שוות ערך לכ-250 קלוריות, כלומר כ-500 קלוריות למנה לפני תוספות. עם תוספות כמו חומוס, טחינה, צ'יפס וסלטים שונים מנה שווארמה בפיתה יכולה להגיע עד ל-900 קלוריות.

כמה קלוריות יש בלאפה שווארמה?

שווארמה בלאפה עם כ-200 גרם בשר לעומת זאת תכלול כ-800 קלוריות בלי תוספות ויכולה להגיע עד לא פחות מ-1500 קלוריות ללאפה שווארמה חומוס, טחינה, צ'יפס, סלט.

עוד טעימה: כמה קלוריות יש בפיתה?

ומה לגבי שווארמה בצלחת?

שווארמה בצלחת נראית לכאורה כמו הבחירה הבריאה יותר אך חשוב לשים לב לכמויות. מנת שווארמה בצלחת עם כ-250 גרם בשר תכלול כ-500 קלוריות והתוספות המועמסות בצלחת, לעיתים מבלי לשים לב, יכולות להעלות את הערך הקלורי של הארוחה כולה ליותר מ-1,000 קלוריות בקלות.

אם אתם מחובבי השומן שמונח תדירות על שיפוד השווארמה ומבקשים תמיד תוספת, קחו בחשבון שהערך הקלורי יכול לעלות אף יותר.

עוד טעימה: איך מפשירים פיתה קפואה בצורה הנכונה

ערכים תזונתיים של שווארמה

שווארמה בפני עצמה מכילה כמו גדולה יחסית של חלבון (15-25 גרם ל-100 גרם, תלוי בסוג הבשר), סידן, ברזל, אשלגן ו-B12. גם החומוס והטחינה, אם הם טריים וללא תוספים וחומרים משמרים מכילים ערכים תזונתיים גבוהים עם חלבון צמחי איכותי, ויטמינים וסיבים תזונתיים.

שווארמה הודו (100 גרם)

קלוריות: 150
חלבונים: 25 גרם
פחמימות: 2 גרם
סיבים תזונתיים: 0.5 גרם
שומן: 5 גרם
שומן רווי: 1.5 גרם
נתרן: 425 מ"ג
כולסטרול: 100 מ"ג
ברזל: 1 מ"ג
מגנזיום: 20 מ"ג
זרחן: 150 מ"ג
אשלגן: 190 מ"ג

מגזין לזלול שואף להעניק לקוראים מידע מבוסס מחקרית תוך קישור למקורות אמינים ומוסמכים בכדי לספק מדריכים וטיפים אמינים ומועילים. עם זאת, התוכן המוצג במגזין הוא למטרות מידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ, אבחון או טיפול רפואי מותאם אישית. עיינו בתנאי השימוש המלאים
צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת

כתבות בשבילך

חבל לפספס