לזלול - מגזין אוכל ישראלי

טעימה מן העתיד: שבוע הקיימות 2022 חוזר למסעדות

שבוע הקיימות 2022 יוצא לדרך עם מיזם "טעימה מן העתיד" בו מסעדות נבחרות יציעו תפריטים מיוחדים המוקדשים למשבר האקלים והצורך בצמצום בזבוז מזון.
טעימה מן העתיד - שבוע הקיימות 2022 במסעדות תל אביב
טעימה מן העתיד - שבוע הקיימות 2022 במסעדות תל אביב (צילום: אסף קרלה)
שיתוף

שבוע הקיימות 2022 הושק אמש בפעם השנייה עם המיזם "טעימה מן העתיד" שמשלב בין תעשיית הפודטק לקולינריה העילית של ישראל. עד ליום שבת הקרוב (16.7) יוגשו במסעדות מובחרות בתל אביב תפריטים מיוחדים ששמים דגש על הצורך בצמצום בזבוז מזון, הסתמכות על תוצרת מקומית ושמירה על הסביבה וכדור הארץ.

עוד טעימה: השפים של הדור הבא מתארחים במסעדת אריא

בין המסעדות המשתתפות במיזם אפשר למצוא את מסעדת אריא של השפים מושיקו אברהם וגיא גמזו, מסעדות אולה של שף אורן אסידו, מסעדת אייבי של השפית אבישג לוי ועוד. המנהלת הקולינרית של שבוע הקיימות היא שפית מאיה דרין (אימומה, בישולים).

עוד טעימה: פסטיבל גג עדן חוזר לירושלים

שבוע הקיימות 2022 יסתיים עם כנס במרכז החדשנות של מרגלית סטארט-אפ סיטי בשדרות רוטשילד בתל אביב בהנחיית אפרת אנזל ובהשתתפות מנכ"ליות יקב הרי גליל, סודהסטרים ונספרסו.

שף אורן אסידו במסעדת אולה
שף אורן אסידו במסעדת אולה (צילום: אסף קרלה)

שבוע הקיימות 2022 "טעימה מן העתיד" – מה יש לאכול?

מסעדת אריא

במסעדת אריא של השף גיא גמזו והשף בפועל מושיקו אברהם יגישו במסגרת שבוע הקיימות 2022 תפריט המתמקד בייצור עצמי בדגש על שימור דגים טריים. בין השאר עשו השפים שימוש בשיטות כבישה, המלחה וייבוש של דגים ובחלק מהמנות עשו שימוש ברכיבים שמושלכים בדרך כלל, זאת כדי למנוע בזבוז מזון.

בין המנות שיוצעו בתפריט של אריא במסגרת שבוע הקיימות 2022 אפשר למצוא למשל "פרושטו" טונה עם קוביות מלון לואיזה, לאבנה חמצמצה, שמן זית ופרחי חרדל, קרקר מחמצת וזרעים עם קרם פרש פסטרמה טונה, תערובת תבלינים טורקית וזעתר עלים.

אריא | נחלת בנימין 66, תל אביב

מסעדת אולה

במסעדת אולה (Ole) של שף אורן אסידו החליטו לשמר את מסורת המטבח הצפון אפריקאי עם שניים מהמתכונים המסורתים ביותר – הלא הם מטבוחה ואריסה. בתפריט שיוגש במשך שבוע הקיימות עושה אסידו שימוש באריסה ובמטבוחה ובשאריות שנוצרו מהכנתם כמו שימוש בגבעולי הכוסברה להכנת שמן כוסברה או שימוש בשמן האדום של המטבוחה כתיבול למנת דג. בין המנות תמצאו למשל אבטיח כבוש עם פרוסות אינטיאס דקיקות בשמן גבעולי כוסברה והשמן של המטבוחה.

עוד טעימה: שף אורן אסידו פותח פופ אפ מרוקאי בקניון TLV

אולה | שביל האטד 5, תל אביב

מסעדת אייבי

אצל השפית אבישג לוי ממסעדת אייבי מציינים את שבוע הקיימות עם שימוש בחומרי גלם שנחשבים לרוב פסולת כמו למשל שימוש במשממ בוסר שפגעי מזג האוויר מנעו ממנו הבשלה.

בין המנות בתפריט תמצאו נתח מוסר ים על גחלים עם רוטב משמשי בוסר וסלט גבעולי ריג'לה.

אייבי | לינקולן 16, תל אביב

עוד טעימה: מיינדפול שף – ערב של קולינריה מודעת לסביבה

מסעדת אלטער

במסעדת אלטער יציע השף ענר בן רפאל תפריט המתבסס על העובדה כי השינויים המקצינים בין קיץ לחורף גורמים לגידולים רבים להניב לפרק זמן קצר בלבד.

בין המנות בתפריט לשבוע הקיימות 2022 תמצאו פנה של גבעולי קישור בציר עוף וחמאה, מרווה ופרמזן של עניים.

אלטער | סוקולוב 79, רמת השרון

מסעדת ג'ורג' וג'ון

שף תומר טל ממסעדת ג'ורג' וג'ון מציע תפריט שמתמקד בצורך להיטיב עם הגוף הנפש וניהול כלכלה מעגלית בתוך מלון דריסקו על ידי שילוב חומרי גולם בין ארוחות הבוקר ותפריט הערב של המסעדה.

בין המנות תמצאו סביצ'ה אויסטר עם גרינטה ריחן פרסי ופטל מוחמץ.

ג'ורג' וג'ון | אורבך 6, תל אביב

מסעדת וייס

במסעדת וייס של השף גיל דהאן יוגש תפריט המדגיש את החיבור בין עולמות הפודטק לקוליניריה הישראלית במסגרתו ישולבו שלושה מיזמים ישראלים מובילים שמקיימים את חזון הפודטק הבר קיימא.

התפריט של וייס כולל מנות המבוססות על הפעילות של החברות המדוברות כמו עלי תרד טורקי במילוי ראגו חלבון חומוס צורני עם איולי טרגון על בסיס CP-PRO 70 של חברת אינובופרו; נתחים של חברת מור פודס עם סטייק דלעת סו ויד, שמן זרעי דלעת, מיץ דלעת, טימין, שום ודמי גלאס; וגלידת שום שחור עם קראמבל תירס לבן, אבקת קליפות תירס וטופי תירס וליים בהשראת חברת "דו מתוק".

וייס | הרצל 2, תל אביב

מסעדת מלגו ומלבר

במסעדת מלגו ומלבר נותן השף מוטי טיטמן ביטוי למטבח האירופאי עם טכניקות שימור של עולם השרקוטרי עם הכנה, כבישה והמלחה של נקניקים ונקניקיות.

בין המנות תמצאו נקניקייה מותססת במשך יומיים בליווי קטשופ קארי, עשבים ועלי חסה ליטל ג'ם.

מלגו ומלבר | רוטשילד 142, תל אביב

מסעדת שיינע

שף אסף גבאי ממסעדת שיינע רקח לקראת שבוע הקיימות תפריט המתמקד בהשפעות ההתחממות הגלובלית על הים וכמות המשקעים. התפריט משלב ירקות אורגניים ממש חביביאן הידוע שאינם זקוקים להשקייה רבה עם תהליכי בישול המתחשבים במחסור העתידי הצפוי בדגה טרייה.

בין המנות בתפריט תמצוא במיה על האש עם ציר מעצמות דגים, קראמבל לחם מחמצת, עור פריך מעושן וגרניטה סברס.

שיינע | אחד העם 19, תל אביב

בנוסף ישולבו בתפריטי הספיישל יינות מסדרת אור של יקב הרי גליל שמפיקים את האירוע. היקב הוא יקב בר קיימא החתום על אמנת צמצום בזבוז מזון. בין היינות שיוגשו: ברבר, בלאן דה נואר וגרנאש מסדרת אור של היקב. כמו כן יוגשו קוקטיילים על בסיס סודה בשיתוף סודהסטרים כמו נגרוני פסיפלורה ושפריץ תפוחים.

Picture of צחי לנקרי

צחי לנקרי

צחי לנקרי הוא העורך הראשי של מגזין לזלול וזללן לא קטן בפני עצמו. צחי הוא איש תוכן וקידום אתרים ותיק וקונדיטור בוגר בית הספר דנון חובב מתוקים בהווה ובעתיד. כיום, צחי מתגורר בתל אביב וזולל מכל הבא ליד עם חברי המערכת. במגזין האוכל הוא משלב בין אהבתו לאפייה ובישול לבין יצירת תוכן קולינרי מקורי ומועיל שממתיק ומעשיר את הרשת
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

משבר הדבורים בעולם מחריף

הכל דבש? מצב הדבורים בעולם מדאיג את המומחים

חדשות האוכל
המכשיר שיספר איך לבחור אבוקדו בשל

העתיד כבר כאן: הסורק שיעזור לכם לבחור אבוקדו בשל

חדשות האוכל
סוחט שקיות קטשופ היינץ

חדש מהיינץ: סוחט שקיות קטשופ למיצוי כל טיפה

חדשות האוכל
מיינדפול שף - מסעדת אלטער של שף ענר בן רפאל

מיינדפול שף: ערב של קולינריה מודעת במסעדת אלטער

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל גג עדן 2022

פסטיבל גג עדן 2022 חוזר לגגות בירושלים, תל אביב וחיפה

אירועים ופסטיבלים
פרויקט קיימות 2024 - שפים מהצפון מתארחים במרכז

שבוע טעים: המטבח המנצח מארחים, פופ אפ מאפים ושפים מהצפון מבשלים

אירועים ופסטיבלים