לזלול - מגזין אוכל ישראלי

נשים יוצרות קולינריה: פסטיבל אוכל חדש בשרונה מרקט

לרגל יום האישה הבינלאומי ייערך בשרונה מרקט בתל אביב פסטיבל נשים יוצרות קולינריה שעושה כבוד לשפיות ונשות האוכל המובילות בישראל
נשים יוצרות קולינריה - פסטיבל אוכל בשרונה מרקט
נשים יוצרות קולינריה - פסטיבל אוכל בשרונה מרקט | צילום: שירן כהן שי
שיתוף

פסטיבל חדש ומסקרן על טהרת הקולינריה הנשית בהובלת ריטה גולדשטיין מגיע בסוף השבוע הבא (2-3.3) לשרונה מרקט בתל אביב.

במסגרת פסטיבל נשים יוצרות קולינריה הראשון שמתקיים לקראת יום האישה הבינלאומי בהמשך החודש, יתמקמו בשרונה מרקט שלל דוכנים של נשים מוכשרות מהענף מכל רחבי הארץ. מטבחיות מקצועיות לבשלניות ביתיות ועד ליזמיות אוכל, אופות ויצרניות מקומיות.

הפסטיבל שואף לחגוג את הרוח הנשית בתקופה שבה נציגות נשים היא לא עניין של מה בכך ולהעניק במה וחשיפה לנשים שיציגו ויציעו למכירה את מרכולתן.

מי שעומדת מאחורי הפסטיבל היא העיתונאית ואשת האוכל ריטה גולדשטיין שאצרה ואיגדה כ-20 דוכני אוכל מגוונים ו-3 פופ אפים קולינריים ייחודיים שיציעו אוכל ישראלי מקורי במשך שעות הפעילות.

את הפסטיבל מלווה חברת קיטשן ליין הבונה את המטבחים של המסעדות המובילות בארץ. בראש החברה עומדת ליבנת לביא התומכת ביוצרות ומממנת עבורן את עלות ההקמה והתפעול של הדוכנים באירוע.

נשים יוצרות קולינריה – מה יש לזלול?

במהלך הפסטיבל יתקיימו מספר אירועי פופ אפ מיוחדים של שפיות, קונדיטוריות ונשות אוכל ישראליות מובילות שיגיעו היישר לשרונה מרקט.

שפית שיראל ברגר מסעדת OPA
שפית שיראל ברגר מסעדת OPA | צילום: אביב שקורי

שיראל ברגר ממסעדת OPA, שזכתה רק בחודש שעבר בתואר השפית המבטיחה בטקס 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון וצפון אפריקה, תגיע לפסטיבל עם פופ אפ אוכל רחוב ותציע תפריט חד פעמי על טהרת הצומח.

הקונדיטוריות אנה שפירו ומיכל בוטון מבית המאפה עמיתה בדרום תל אביב, מהקונדיטוריות המדוברות של השנה, יקימו פופ אפ מאפים מיוחד ומפתה עם מבחר פטיסרי שלא רואים בכל יום.

אנה שפירו ומיכל בוטון - עמיתה בייקרי
אנה שפירו ומיכל בוטון – עמיתה בייקרי | צילום: דן פרץ

שיתוף פעולה מסקרן נוסף בין בלוגרית האוכל והבשלנית רחלי קרוט שפרסמה לאחרונה ספר מתכוני חלות לקונדיטור המוערך ערן שוורצברד שפתח בקול תרועה לפני מספר חודשים קונדיטוריה בשרונה. השניים יציעו מבחר של חלות מיוחדות לשבת מלוחות ומתוקות במבחר טעמים ותוספות מפתיעות.

את כל אלו ילווה ויויאן, מותג הקוקטיילים הנשי משוק לוינסקי שישתלט על הבר המרכזי עם מבחר של קוקטיילים שנרקחו עבור הפסטיבל.

הקוקטיילים של ויויאן משוק לוינסקי
הקוקטיילים של ויויאן משוק לוינסקי | צילום: סאנדרו זף

בנוסף לפופ אפ יוצבו בשרונה מרקט מגוון דוכנים של נשות קולינריה מכל הארץ עם שפע תבשילים, כריכים, רטבים, קינוחים, ממתקים, מאפים, שוקולדים ומשקאות ייחודיים.

תוכלו למצוא מגוון מנות ספיישל בדוכן של השפית לונה זרייק, בעלת לונה ביסטרו מנצרת שתציע מבחר של פתיחים, ראשונות ומתוקים אותנטיים; כריכי באן מי וייטנאמים של השפית אביה פרנס ועמרי זקהיים ממסעדת באן מי 13; הג'חנון של אתי עם מארזי ג'חנון לשבת; אוכל הודי וקארי של השפית רינת ינסמן (המסעדה הבאה של ישראל) וגם דוכן חמין של שרי אנסקי בגרסאות בשריות וצמחוניות.

באגף הקינוחים תמצאו שפע של דוכני פטיסרי מכל הארץ של האופות והקונדיטוריות המובילות.

תוכלו לטעום לדוגמא מבחר פרלינים, לשונות חתול וחטיפי בר שוקולד של השוקולטיירית המובילה בישראל אצל איקה שוקולד, ממתקים נוסטלגיים מבית צינקה קונפיסרי של הממתקאית רונית צין-קרסנטי או מלבי ומתוקים של בית המלבי של תינה מעכו.

לה גוטה פטיסרי - אשדוד
לה גוטה פטיסרי – אשדוד | צילום: גיל אבירם

בתחום המאפים תוכלו לזלול את הקרואסונים הידועים של פנינה פאי מאשדוד ששברו את הרשת במגוון מילויים ותוספות מפתיעות; קינוחים לבנוניים אותנטיים מבית כנאפה כעכ של פרח ראסלן כוכבת מאסטר שף; מאפים צרפתיים טריים של קונדיטוריית לה גוטה פטיסרי האהובה מאשדוד; פחזניות במגוון מילויים של השפית קונדיטורית מיכל גולדברגר (וייס, קיטשן מרקט) וכנאפה של הבשלנית מנאל אסמעיל ממאסטר שף.

עוד תמצאו בפסטיבל דוכן מרקחות, רטבים וסירופים ייחודיים מבית דואה לוי של השפית נועה דואה לוי; ליקרים ושנאפסים במבחר טעמים של רוני הולנדר ממזקקת הולנדר; יינות ייחודיים של ייקב אחת המשפחתי של הייננית ניצן סברסקי ועוד הפתעות.

בנוסף יככבו בפסטיבל דוכנים מיוחדים של בלוגריות האוכל המובילות בארץ ביניהן רחלי קרוט, אפרת ליכטנשטט, נועה עינת, נטלי לוין זהר לוססטיגר בשן ורותם ליברזון שיציעו את ספר הבישול שלהן למכירה; דוכן של לילך רובין עם קולקציית מוצרים מיוחדים ממזרח ירושלים מבית פעקעלע ודוכן לספר מטבח משלהן המאגד מתכונים של נשות אוכל מובילות והכנסותיו מועברות למקלט לנשים מוכות.

נשים יוצרות קולינריה | שרונה מרקט | חמישי 2.3, 10:00-23:00 | שישי 09:00-15:00

Picture of בשמת בר עקיבא

בשמת בר עקיבא

בשמת בר-עקיבא היא אשת תוכן מנוסה בשלל תחומים - אבל האהבה האמיתית שלה היא אוכל טוב. לבשמת ניסיון מצטבר של מעל 15 שנה בגופי תקשורת גדולים בישראל. את דרכה העיתונאית החלה כעורכת ב"ידיעות אחרונות" ובהמשך השתלבה במערכת "הארץ". במקביל, עבדה בשנים האחרונות בהוצאת בוטיק שמתמחה בלייף סטייל וקולינריה. בשמת כותבת במגזין לזלול מיום הקמתו ובמקביל מנהלת תוכן בארגון גדול, מבשלת וזוללת, כמובן.
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

ממשיכים לזלול

מסעדת בעתו מארחת את כוכבי משחקי השף

אבק של כוכבים: משתתפי משחקי השף מגיעים לבשל לכם

חדשות האוכל
פסטיבל העגבנייה של שוק האוכל ריחות וטעמים

אדום אדום: מה יש לזלול בפסטיבל העגבנייה הראשון של ישראל?

אירועים ופסטיבלים
Sweeties - פסטיבל הקינוחים המושחתים חנוכה 2022

אהרוני, שפיץ ו-NUNUNU: פסטיבל הקינוחים המושחתים חוזר

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל אוטו אוכל 2023 בירושלים

אוטו אוכל 2023: פסטיבל האוכל של ירושלים חוזר – ובגדול

אירועים ופסטיבלים
פסטיבל יאם! של רשת מלונות ישרוטל באילת

אוכל, מוזיקה ושמש בחורף: פסטיבל יאם! של ישרוטל יוצא לדרך

אירועים ופסטיבלים
מארז קוקטיילים של ספייסהאוס וכרמלה

איזה שוק: ספייסהאוס וכרמלה משיקים מארז קוקטיילים מרענן

חדשות האוכל
מסעדת מסט - טברנה טורקית אותנטית בתל אביב

איסטנבול פינת לוינסקי: הטברנה הטורקית שמרימה את תל אביב

חדשות האוכל
פסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2022

ביקרנו בפסטיבל הטבעונות ויגן פסט 2022 – מה כדאי לאכול?

אירועים ופסטיבלים
תפריט סתיו/חורף בבר האוכל בעתו בחיפה

גשם בְּעִתּוֹ: בר האוכל החיפאי מתחדש בתפריט לימים הקרים

חדשות האוכל
פופ אפ טאקוס של DE TACO בדלידה בר

דה טאקו: פופ אפ מקסיקני שמח מגיע לדלידה בר

חדשות האוכל
הולה הולה - מסעדת שף כשרה בשוק הכרמל

הולה הולה – מסעדת שף כשרה חדשה בשוק הכרמל

חדשות האוכל
פסטיבל שוק מחנה יהודה בקניון הרצליה

הזדמנות חד פעמית: פסטיבל שוק מחנה יהודה מגיע להרצליה

אירועים ופסטיבלים